Filter by: Subject

Results Per Page:

Bu çalışmada sekiz haftalık düzenlenmiş su egzersizlerinin genç futbolcularda bazı temel beceri ve fiziksel parametrelere olan etkisi incelenmiştir. Araştırmaya, yaş ortalaması 16,93±0,96 (yıl), boy ortalaması 173,33±8,33 (cm), Vücut Ağırlığı (VA) 61,93±4,99 (kg), Vücut Kitle İndeksi (VKİ) 20,62±1,51 (kg / m²) olan 15 deney grubu; yaş ortalaması 16,93±0,96 (yıl), boy ortalaması 173,33±8,33 (cm), VA’sı 61,93±4,99 (kg), VKİ’si 20,62±1,51 (kg / m²) olan 15 kontrol grubu olmak üzere toplam 30 kişi dahil edildi. Çalışmanın evrenini Kuzey Irak’ın Dhoke kentindeki yerel kulüplerde futbol oynayan yaşları 16-18 arasında olan genç oyuncular oluştururken, örneklemini ise Kuzey Irak’ın Dhoke kentindeki Peris Spor Akademisi'nde oynayan yaşları 16 – 18 arasında olan toplam 30 genç futbolcu oluşturdu. Bütün katılımcılar haftada 3 gün, günde 90 dakika aktif olarak futbol antrenmanlarını sürdürdüler. Bunun dışında deney grubuna futbol antrenmanının dışında haftada 3 gün günde 90 dakika temel yüzme egzersizleri yaptırıldı. 8 haftalık futbol ve yüzme antrenmanı öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki defa ölçüm alındı. Yapılan ölçümlerde 30 metre koşu testi için 1/1000 sn hassasiyetinde elektronik fotosel, esneklik değerlerinin tespit edilmesinde otur-eriş testi, dikey sıçrama testi ölçümlerinde jump metre, el-pençe kuvveti ölçümlerinde takei marka dijital el dinamometresi, sırt-bacak kuvveti ölçümünde takai marka dinamometre kullanıldı. Ölçümlerden sağlanan işlenmemiş verilerin analizinde SPSS–26 istatistik programı kullanıldı. Araştırmaya katılan tüm katılımcıların egzersiz öncesi ve egzersiz sonrası ölçümleri arasındaki değişimi görmek için eşleştirilmiş örneklem T-testi uygulandı. viii Gruplar arasındaki fark için Bağımsız Örneklem T-testi kullanıldı. Deney ve kontrol grubunun şınav testi, sırt-bacak kuvveti, sırt kuvveti ve sağlık topu fırlatma parametreleri ön test son test ölçüm ortalamalarının kıyaslanmasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gözlendi (p0,05). Her iki grubun kafa ile top sektirme testi parametreleri ön test son test ölçüm ortalamalarının kıyaslanmasında önemli bir farklılık gözlendi (p0,05). Sonuç olarak; planlanmış yüzme egzersizlerinin futbolcuların bazı motor beceri ve futbol beceri performansına dolaylı olarak katkıda bulunabileceği düşünülmektedir. (1)
Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin okullardaki karar sürecine katılımı ve motivasyonları arasında ilişki olup olmadığını belirlemek, karara katılımın motivasyon üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa’nın merkez ilçelerindeki (Karaköprü, Haliliye, Eyyübiye) resmi okullarda görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Şanlıurfa’nın merkez ilçelerinde görev yapmakta olan öğretmenlerden “basit rastgele örnekleme yöntemi” ile belirlenmiş olan 182 kadın, 144 erkek öğretmen olmak üzere toplam 326 öğretmenden oluşmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmada Kılıç ve Yılmaz (2019) tarafından geliştirilen “Öğretmen Motivasyon Ölçeği”, Alanoğlu ve Demirtaş (2019) tarafından geliştirilen “Öğretmen Karara Katılma Ölçeği” ve araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS24 programından yararlanılarak betimleyici bilgilerin edinilmesi sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma hesaplama gibi istatistiksel bilgiler belirlenmiştir. Demografik özelliklere göre ortalamalar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek için; t- testi ve ANOVA kullanılmıştır. Değişkenlerin normal dağılmadığı durumlarda ise Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır. Karara katılım ve motivasyon arasındaki ilişkiyi belirleme amacıyla yapılan testte dağılımlar normal olmadığı için Spearman Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Karara katılım ve v motivasyon arasındaki ilişkilerin yordama değerini belirleme amacıyla çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okuldaki kararlara katılma durumlarının “bazen” seviyesinde, motivasyonlarının ise “yüksek” olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin karara katılma düzeyleri genel boyutta cinsiyet ve kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterirken görev yapılan ilçe ve öğrenim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin motivasyonları ise genel boyutta cinsiyet ve görev yapılan ilçe değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken görev yapılan öğrenim düzeyi ve kıdem değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin karara katılımın alt boyutları ile motivasyonun alt boyutları arasında “orta” ve “zayıf” düzeyde pozitif yönlü ilişkiler bulunmuştur. Karara katılmanın öğretmenlerin motivasyonlarına nasıl etki ettiği ayrı ayrı incelenmiştir. Öğretmenlerin karara katılmalarının, onların “içsel motivasyonlarına” %30; “dışsal motivasyonlarına” %14; “yönetsel motivasyonlarına” %29 düzeyinde etki ettiği görülmüştür. Buna göre karara katılımın öğretmenlerin motivasyonları üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu düşünülmektedir. (1)
Buharî , el-Hattabî, el-akîde, el-îmân, şerhu’l-Buhârî (1)
Bulgur Suyu, Şalgam, mikroenkapsülasyon, püskürtmeli kurutma, dondurarak kurutma (1)
Burgers denklemi, Boussinesq denklemi, Klein-Gordon denklemi, sine-Gordon açılım metodu, tam çözüm (1)
Burçak = Bitter vetch ; Canlı ağırlık = Live weight ; Etlik piliç rasyonları = Broiler rations ; Karkas özellikleri = Carcass characteristics ; Yem tüketimi = Feed consumption ; Zootekni = Zootechnics (1)
Buzağı, ishal, rotavirus (1)
Buzağı, tam yağlı süt, süt ikame yemi, kaba yem, buzağı performansı (1)
Buğday = Wheat ; Fosfor = Phosphorus ; Harran Ovası = Harran Plain Makarnalık buğday = Durum wheat ; Potasyum = Potassium ; Sulu koşullar = Irrigated conditions (1)
Buğday = Wheat ; Gama ışınları = Gamma rays ; Makarnalık buğday = Durum wheat ; Mutasyon = Mutation ; Tarla bitkileri = Field crops (1)