Harran University DSpace

Şanlıurfa ilköğretim okullarında yabancı dil dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar / Teaching English problems in primary schools in Şanlıurfa

Show simple item record

dc.contributor.author HARMAN, KAMİL
dc.date.accessioned 2019-06-25T08:25:33Z
dc.date.available 2019-06-25T08:25:33Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/507
dc.description.abstract 72 V. ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER 1- ÖZET Bu araştırma ilköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bir yıllık bir zaman süreci içinde yürütülen bu araştırmanın başlangıcında yayınlanan konuyla ilgili kaynaklar taranmış konu ile ilgili araştırmalar üzerinde yapılan incelemeler sonucunda araştırma projelendirilmiş ve veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 1998-99- öğretim yılında Şanlıurfa il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarının ikinci kademesindeki öğrenciler ve Şanlıurfa İl merkezindeki ilköğretim okullarında yabancı dil derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örnekleme tespitinde, kademeli örnekleme yöntemi uygulanmış, Şanlıurfa'daki her birinde eşit sayıda okul olmak üzere 9 ilköğretim okulu örnekleme alınmıştır. İlköğretim okullarında yabancı dil dersine giren öğretmenlerin ve bu okulları ikinci kademesinde okuyan öğrencilerin, yabancı dil öğretiminde karşılaşılan problemleri tespit etmek amacıyla öğretmen ve öğrenciler için ayn ayrı iki anket hazırlanmıştır. Öğretmenler için hazırlanan anket, I. bölümde dokuz II. bölümde yirmi beş olmak üzere toplam otuz dört sorudan oluşmaktadır. Öğretmenlere uygulanan anket formunun II. kısmındaki sorular "çok yüksek" "yüksek" "orta", "zayıf, "çok zayıf; "her zaman", "zaman zaman", "hiçbir zaman" ve farklı olarak da üç seçenekli sorulardan oluşmaktadır. Öğrencilere uygulanan ankette I. bölümde 6, II. bölümde 21 olmak üzere 27 sorudan oluşmaktadır. I. bölümdeki sorular kişisel sorulardır. II. bölümdeki sorular, "çok iyi", "iyi", "orta", "zayıf; "her zaman", "zaman zaman", "hiç bir zaman" ve değişik şıklı sorulardan oluşmaktadır. Anket formları aracılığıyla toplanan veriler teker teker tablolara dönüştürülmüştür. Yukarıda sözü edilen tablolar, A- Öğretmen ve Öğrencilere İlişkin Kişisel Bilgiler 1- Öğretmenlere İlişkin Kişisel Bilgiler 2- Öğrencilere İlişkin Kişisel Bilgiler B- Eğitim Programlarına İlişkin Bulgular 1- Amaca İlişkin Bulgular 2- Muhtevaya İlişkin Bulgular 3- Öğretim Süreçlerine İlişkin Bulgular. 4- Değerlendirmeye İlişkin Bulgular Şeklinde Düzenlenerek yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, ilköğretim okullarında okutulan yabancı dil derslerinin program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar belirlenmiş olup, günümüzde ilköğretim okullarındaki dil öğretiminin çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile yapılmasını büyük bir önem arz ettiği üzerinde durulmuştur. Dil öğretiminin çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile olacağını ortaya koyan araştırmaların yapılması gibi öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ders programları = Curriculum ; Dil öğretimi = Language teaching ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Öğrenciler = Students ; Öğretmenler = Teachers ; İlköğretim = Primary education ; İngilizce = English en_US
dc.title Şanlıurfa ilköğretim okullarında yabancı dil dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar / Teaching English problems in primary schools in Şanlıurfa en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account