Harran University DSpace

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author HAN, ŞURANUR ILKIM
dc.date.accessioned 2025-11-20T06:57:28Z
dc.date.available 2025-11-20T06:57:28Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/4406
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi ve bu becerilerin ayrı ayrı ölçülerek beceriler hakkındaki görüşlerin alınmasıdır. Bu araştırma, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin cinsiyet sınıf düzeyi ve mesleği seçme nedenleri gibi değişkenlerle incelenmesi; mesleğe yönelik tutumlarının incelenmesi açısından önem arz etmektedir. Çalışma nicel veriler ile nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem ile çalışılmıştır. Araştırmada nicel boyutta “Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” ile “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel boyutta ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS programı ve nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Harran Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 159 öğretmen adayı oluşturmuştur. Nitel veriler için ölçüt örnekleme yöntemiyle katılımcılar arasından seçilmiş 9 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, 21. yüzyıl becerileri ölçeği alt boyutları ve toplamı ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanlarının, katılımcıların öğrenim gördükleri üniversiteye göre karşılaştırması sonucunda 21. yüzyıl becerilerinin herhangi bir alt boyutunda ve her iki ölçeğin toplam puanlarında üniversiteler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların cinsiyete, sınıf düzeyine, sınıf öğretmeni olma nedenlerine göre 21. yüzyıl becerileri ölçeğinin toplam puanında katılımcılar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır. Çalışmada, 21. yüzyıl becerileri alt boyutları arasında genel olarak bilgi ve teknoloji okuryazarlığı, eleştirel düşünme ve problem çözme, 21. yüzyıl becerileri toplam puanı ve öğretmenlik tutum ölçeğinde pozitif ve anlamlı korelasyonlar bulunmuştur. Nitel veriler ışığında elde edilen bulgular öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini değerlendirirken 21. yüzyıl becerilerine sahip olmayı mesleğin ayrılmaz bir parçası olarak gördüklerini göstermektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject 21.Yüzyıl becerileri, Mesleki tutum, Öğretmenlik mesleği, Sınıf öğretmeni adayları en_US
dc.title SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ İLE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account