Harran University DSpace

ÖĞRENME ÇIKTILARININ DERİN ÖĞRENME İLE BLOOM TAKSONOMİSİ'NE GÖRE SINIFLANDIRILMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Açar, Handan
dc.date.accessioned 2025-03-20T07:44:59Z
dc.date.available 2025-03-20T07:44:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/4182
dc.description.abstract Bloom taksonomisi farklı öğrenme seviyelerine göre eğitimsel öğrenme hedeflerini sınıflandırmakta olup bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan olmak üzere üç alanı kapsamaktadır. Bilişsel alan, bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme seviyelerini içerirken duyuşsal alan değerler, tutumlar gibi davranışsal öğelere vurgu yapar. Psikomotor alan ise, motor becerilere odaklanmaktadır. Pek çok yükseköğrenim kurumu, öğrencilerin eğitim süreçleri sonunda kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri açıkça belirleyen öğrenme çıktıları oluşturur. Eğitim kurumlarında, ders öğrenme çıktılarını Bloom taksonomisinin seviyelerine göre tasarlamak ve öğrenme çıktılarının değerlendirme öğelerine uygunluğunu sağlamak, öğrenci öğreniminin iyileştirilmesi için kritik bir adımdır. Ancak, her dönem öğretim görevlileri ve yöneticiler, eşleştirmeyi manuel olarak yaparken binlerce öğrenme çıktısı üzerinden geçmek zorunda kalmaktadır. en_US
dc.subject Doğal Dil İşleme, Bloom Taksonomisi, Metin Sınıflandırma,Öğrenim Çıktıları, Uzun Kısa-Süreli Bellek, Tekrarlayan Sinir Ağları en_US
dc.title ÖĞRENME ÇIKTILARININ DERİN ÖĞRENME İLE BLOOM TAKSONOMİSİ'NE GÖRE SINIFLANDIRILMASI en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account