Harran University DSpace

TIMSS 2019 ÖĞRETMEN İŞ TATMİNİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKİYE ÖRNEKLEMİNDEKİ ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author AYDIN, MUHAMMET YASİN
dc.date.accessioned 2024-05-29T06:51:37Z
dc.date.available 2024-05-29T06:51:37Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3814
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, TIMSS 2019 kapsamında Türkiye’de görev yapan öğretmenlere uygulanan öğretmen iş tatmini ölçeğinin cinsiyet, deneyim ve sınıftaki öğrenci sayısı değişkenlerine göre ölçme değişmezliğinin incelenmesidir. Veri toplama aracı TIMSS 2019 öğretmen anketi bölümünde yer alan öğretmen iş tatmini ölçeği olup, araştırmanın örneklemini Türkiye’de görev yapmakta olan 431 öğretmenden oluşmaktadır. Öncelikle güvenirlik kanıtı olarak Cronbach Alpha ve Omega katsayıları hesaplanmış ve sunulmuştur. Daha sonra ölçeğin tek faktörlü yapısı doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş ve doğrulanmıştır. Ölçme değişmezliğine ilişkin incelemeler yapılırken yapısal eşitlik modellemesi tekniklerinden olan çoklu grup doğrulayıcı faktör analizi ve çoklu gösterge çoklu neden modeli analizleri kullanılmıştır. Çoklu grup doğrulayıcı faktör analizi ile değişmezlik aşamaları sırasıyla incelenmiştir. Daha sonra tüm değişkenler tek bir modele dâhil edilerek çoklu göstergeler çoklu nedenler modeli ile değişkenlerin örtük yapı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sonuç olarak Türkiye örnekleminden elde edilen veriler ile yapılan analizlere göre TIMSS 2019 Öğretmen İş Tatmini Ölçeği’nin cinsiyet ve sınıftaki öğrenci sayısı değişkenlerine göre metrik değişmezlik, deneyime değişkenine göre ise katı değişmezlik sağladığı gözlemlenmiştir. Çoklu göstergeler çoklu nedenler modeli ile yapılan incelemede değişkenlerin iş tatmini örtük yapısının üzerinde manidar bir etkisi olmadığı bulgusu elde edilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İş tatmini, Ölçme Değişmezliği, Çoklu Grup Doğrulayıcı Faktör Analizi, Çoklu Göstergeler Çoklu Nedenler Modeli en_US
dc.title TIMSS 2019 ÖĞRETMEN İŞ TATMİNİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKİYE ÖRNEKLEMİNDEKİ ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account