Harran University DSpace

İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE VE GERİ DÖNÜŞÜM KONUSUNDAKİ TUTUMLARININ İNCELENMESİ: KAYAPINAR İLÇESİ (DİYARBAKIR) ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author DEMİRCAN, ESRA
dc.date.accessioned 2023-10-05T07:50:07Z
dc.date.available 2023-10-05T07:50:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3743
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; 2017-2018 yılı ikinci döneminde Diyarbakır ili Kayapınar ilçesinde öğrenim gören ilköğretim 4. sınıf ve ortaöğretim 6. sınıf öğrencilerinin çevre ve geri dönüşüm konusundaki tutumlarını belirlemektir. Ölçme aracı olarak bilgi, duygu ve davranış boyutlarından oluşan 5’li Likert tipi 59 maddelik “Çevre Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 20.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi) programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada öğrencilerin tutumları, "cinsiyet", "sınıf seviyesi", "anne ve babanın öğrenim düzeyi" ve "ailenin aylık gelir düzeyi" değişkenleri açısından incelenmiştir. Çevre Tutum Ölçeği’nin bazı boyutlarından alınan puanlar "cinsiyet", "sınıf seviyesi" ve "babanın öğrenim düzeyi" değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterirken; "ailenin aylık gelir düzeyi" ve "annenin öğrenim düzeyi" açısından anlamlı farklılıklar göstermemiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Geri dönüşüm, plastik atıklar, çevre eğitimi en_US
dc.title İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE VE GERİ DÖNÜŞÜM KONUSUNDAKİ TUTUMLARININ İNCELENMESİ: KAYAPINAR İLÇESİ (DİYARBAKIR) ÖRNEĞİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account