Abstract:
Bu çalışmanın amacı; 2017-2018 yılı ikinci döneminde Diyarbakır ili Kayapınar ilçesinde öğrenim gören ilköğretim 4. sınıf ve ortaöğretim 6. sınıf öğrencilerinin çevre ve geri dönüşüm konusundaki tutumlarını belirlemektir. Ölçme aracı olarak bilgi, duygu ve davranış boyutlarından oluşan 5’li Likert tipi 59 maddelik “Çevre Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 20.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi) programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada öğrencilerin tutumları, "cinsiyet", "sınıf seviyesi", "anne ve babanın öğrenim düzeyi" ve "ailenin aylık gelir düzeyi" değişkenleri açısından incelenmiştir. Çevre Tutum Ölçeği’nin bazı boyutlarından alınan puanlar "cinsiyet", "sınıf seviyesi" ve "babanın öğrenim düzeyi" değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterirken; "ailenin aylık gelir düzeyi" ve "annenin öğrenim düzeyi" açısından anlamlı farklılıklar göstermemiştir.