Abstract:
Bu araştırma, Şanlıurfa ili merkez ve ilçelerinde bulunan ilköğretim ikinci kademe
öğrencilerinin okula yabancılaşma ve bunun sonucunda ortaya çıkan okulu bırakma
eğilimlerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek ve gerek yabancılaşma, gerekse okulu
bırakmaya yol açan etkenleri ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır.
Bu çalışmanın planlanıp uygulanması ve değerlendirilmesinde birçok kişinin emeği ve
katkısı olmuştur. Öncelikle, son şeklini alıncaya kadar, araştırmanın her aşamasını titizlikle
inceleyen, yardım ve katkılarını esirgemeyen danışmanım Yrd. Doç. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK’e
ilgisi ve rehberliğinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca, yüksek lisans öğrenimime
katkılarından dolayı ders hocalarım Doç. Dr. Refik BALAY, Yrd. Doç. Dr. Ahmet KAYA ve
Yrd. Doç. Dr. Abdullah ADIGÜZEL’e teşekkür borçluyum.
Bugünlere ulaşmamı sağlayan, yaşamımın her döneminde bana güvenen sevgili
anneme, babama ve kardeşlerime; yüksek lisansa başlama düşüncemi ilk andan itibaren
destekleyen, her zaman yanımda olan ve araştırma süresince başarılı olacağıma samimiyetle
inanan sevgili eşim Ali KATITAŞ’a, tezimle birlikte büyüyen, beni her zaman motive eden,
varlığıyla hayatımı anlamlandıran biricik oğlum Yusuf Emir’e çok teşekkür ediyorum.
Son olarak, çalışmalarım sırasında beni motive eden, yardımlarını esirgemeyen ve veri
toplama aşamasında destek olan arkadaşlarım Aliye ÇETİN ve Zekiye DOĞU (YAMAÇLI)’
ya, araştırmayı yürüttüğüm okullardaki sevgili öğrencilere, araştırmaya değerli görüşleriyle
katkıda bulunan katılımcılara, bu araştırmayı destekleyen HÜBAK Fonuna (Proje No: 1196)
çok teşekkür ederim