Harran University DSpace

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE YAYGIN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ETİK LİDERLİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author AKBAŞ, MEHMET
dc.date.accessioned 2023-10-05T07:21:37Z
dc.date.available 2023-10-05T07:21:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3737
dc.description.abstract Bu araştırma yaygın eğitim kurumlarından olan Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre hangi durumda olduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin etik liderlik davranışlarının nasıl bir durumda olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Halk Eğitimi Merkezlerinde görev yapan kadrolu öğretmenlerdir. Veriler Şanlıurfa’nın ilçelerinde görev yapan farklı branşlara sahip 30 öğretmen ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan Yarı Yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra İçerik Analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının alt boyutları olan karar vermede eşit ve adil olma, etkili iletişim kurma, çalışanların psikolojisini anlama ve iyi örnek olma durumlarının incelenen kurumların çoğunluğunda istenen durumda olduğu belirlenmiştir. Öğretmen görüşlerine göre yaygın eğitim yöneticilerinin etik liderlikle bağdaşmayan davranışlarıyla ilgili bulgular incelendiğinde ise daha çok ayrımcılık, kayırmacılık ve şeffaf olmama gibi etik dışı davranışların yöneticilerde görüldüğü belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Etik Liderlik, Yaygın Eğitim Kurumları, Yönetici, Lider. en_US
dc.title ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE YAYGIN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ETİK LİDERLİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account