dc.contributor.author |
AKBAŞ, MEHMET |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-05T07:21:37Z |
|
dc.date.available |
2023-10-05T07:21:37Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11513/3737 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma yaygın eğitim kurumlarından olan Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre hangi durumda olduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin etik liderlik davranışlarının nasıl bir durumda olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Halk Eğitimi Merkezlerinde görev yapan kadrolu öğretmenlerdir. Veriler Şanlıurfa’nın ilçelerinde görev yapan farklı branşlara sahip 30 öğretmen ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan Yarı Yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra İçerik Analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının alt boyutları olan karar vermede eşit ve adil olma, etkili iletişim kurma, çalışanların psikolojisini anlama ve iyi örnek olma durumlarının incelenen kurumların çoğunluğunda istenen durumda olduğu belirlenmiştir. Öğretmen görüşlerine göre yaygın eğitim yöneticilerinin etik liderlikle bağdaşmayan davranışlarıyla ilgili bulgular incelendiğinde ise daha çok ayrımcılık, kayırmacılık ve şeffaf olmama gibi etik dışı davranışların yöneticilerde görüldüğü belirlenmiştir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Etik Liderlik, Yaygın Eğitim Kurumları, Yönetici, Lider. |
en_US |
dc.title |
ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE YAYGIN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ETİK LİDERLİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |