Harran University DSpace

TEKNİK RESİM DERSLERİNDE KULLANILMAK ÜZERE ETKİLEŞİMLİ 3 BOYUTLU DERS İÇERİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Show simple item record

dc.contributor.author BALAK, MEHMET VEHBİ
dc.date.accessioned 2023-09-29T10:21:46Z
dc.date.available 2023-09-29T10:21:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3723
dc.description.abstract Bu çalışmada mühendislik fakültesi akademik eğitim programlarında yer alan teknik çizim derslerinde kullanılmak üzere artırılmış gerçeklik (AG) ve sanal gerçeklik (SG) teknolojisine dayalı etkileşimli üç boyutlu (E3B) ders içerikleri geliştirilmiş, geliştirilen ve uyarlanan ölçme araçları ile bu içeriklerin öğrencilerin uzamsal canlandırma becerileri ve akademik başarıları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla Augment® yazılım firmasının desteğiyle akıllı telefon ve tabletler ile kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamaları geliştirilmiş; artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanarak bir çalışma kitabı hazırlanmış ve 2015-2016 öğretim yılı yaz döneminde Teknik Resim dersinde kullanılmıştır. Üniversite seviyesindeki öğrencilerin uzamsal görselleştirme becerilerini ölçmek için kullanılan Purdue Uzamsal Görselleştirme Testi (PUGT-D) uygulanmış, biçimlendirici çalışma tekniği ile artırılmış gerçeklik teknolojisinin teknik çizim dersi konularının öğretilmesinde ve öğrenilmesinde ne kadar etkili olduğunu belirlemek amacıyla likert tipi anket uygulanmıştır. Öğrencilerin yaz dönemindeki akademik başarıları, dönem başı ve sonundaki uzamsal becerileri ve anket sonuçları istatistiksel olarak incelenmiştir. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin uygulanmasında PUGT-D ilk ve son test sonuçlarının karşılaştırılması sonucu öğrencilerin ortalama uzamsal canlandırma becerileri puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Sanal Gerçeklik Teknolojisi, Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi, Uzamsal Görselleştirme Becerisi, Etkileşimli Öğretim Yöntemleri, Teknik Çizim en_US
dc.title TEKNİK RESİM DERSLERİNDE KULLANILMAK ÜZERE ETKİLEŞİMLİ 3 BOYUTLU DERS İÇERİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account