dc.contributor.author |
ÇELİK, ERDAL |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-25T12:50:09Z |
|
dc.date.available |
2023-08-25T12:50:09Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11513/3642 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın konusu Diyarbakır şehrinde faaliyet göstermekte olan alışveriş merkezlerinin mekânsal durumunun tespiti ve bu merkezleri ziyaret eden müşterilerin alışveriş merkezlerine olan tutumlarının analiz edilmesidir. Alışveriş merkezlerinin mekânsal özellikleri ve müşterilerin demografik özellikleri ile alışveriş merkezine yönelik müşteri algılarının belirlenmesi ve alışveriş merkezlerini tercih etmelerinde etkili olan unsurların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma ile alışveriş merkezlerinin daha fazla müşteri kitlesine ulaşabilmek amacıyla sosyal ve ekonomik düzeyi yüksek, nüfusun fazla olduğu mahallelerde ve ana caddeler üzerinde kuruldukları tespit edilmiştir. Alışveriş merkezlerinin sadece alışveriş yapılan yerler olmadıkları aynı zamanda sosyal ve kültürel aktivite amaçlı kullanılan mekânlar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müşteriler için alışveriş merkezinin ulaşılabilirliği, güvenliği, otopark imkânı, marka çeşitliliği ve sosyal etkinlikler faktörlerinin alışveriş merkezi seçiminde önemli faktörler olduğu görülmüştür. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Alışveriş Merkezleri, Diyarbakır Şehri, Müşteri Davranışları, Mekân Analizi |
en_US |
dc.title |
DİYARBAKIR ŞEHRİNDEKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN MEKȂN VE MÜŞTERİ ANALİZİ |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |