Harran University DSpace

ŞANLIURFA’DA GÖREVLİ OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN İKİNCİ ÜNİVERSİTE OKUMA NEDENLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author HANPOLAT, MUHAMMET FATİH
dc.date.accessioned 2023-08-25T12:43:28Z
dc.date.available 2023-08-25T12:43:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3640
dc.description.abstract Bu araştırmada, "Şanlıurfa’daki okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile yönetici veya öğretmen olarak çalışırken okudukları ikinci üniversite sonrasında meslek değiştirenlerin, ikinci üniversite okuma konusundaki görüşleri nasıldır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak, nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilim (fenomenoloji) deseni seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Şanlıurfa ilinin üç merkez ilçesi olan Karaköprü, Haliliye ve Eyyübiye’de bulunan tüm okullardaki ikinci üniversite okuyan okul yöneticileri ve öğretmenler arasından değişik yaş, kıdem, branş ve görevlerde bulunan 30 kişiden (10 okul yöneticisi ve 20 öğretmen) oluşmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal (amaçlı) örneklemenin ölçüt örnekleme yaklaşımına göre seçilmiştir. Araştırmacı tarafından çalışma grubundan veri toplayabilmek maksadıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu düzenlenmiştir. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticileri ve öğretmenlerin ikinci üniversiteyi tercih etme nedenleri arasında, açık öğretim programlarının sağladığı avantajlar, meslek seçimi süreci nedeniyle mesleği beğenmeme, mesleki itibar kaybı ve mesleğin doğasından kaynaklanan zorluklar, meslek değiştirme ve kişisel gelişim gibi gerekçeler öne çıkmıştır. Bu gerekçelere ek olarak, katılımcılar tarafından ikinci üniversite okumak için tercih edilen bölüme duyulan merak, çevrenin etkisi, atanabilme kaygısı gibi hususların da dile getirildiği görülmüştür. VI Katılımcı okul yöneticileri ve öğretmenler, ikinci üniversite tercihlerine etki eden etmenleri; meslek/alan değiştirerek bu yolda ilerlemek, daha faydalı olacaklarına inandıkları alana yönelmek, kişisel gelişimlerine katkı sağlamak ve mesleklerinde yeterliliklerini arttırmak şeklinde sıralamışlardır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili oldukları tema başlıkları altında tartışılmış ve bu bulgular ışığında bazı önerilere yer verilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İkinci üniversite, okul yöneticileri ve öğretmenler, uzaktan eğitim, açık öğretim, mesleki itibar en_US
dc.title ŞANLIURFA’DA GÖREVLİ OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN İKİNCİ ÜNİVERSİTE OKUMA NEDENLERİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account