Harran University DSpace

ŞANLIURFA’NIN KENT İMAJI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Show simple item record

dc.contributor.author Kılıç Sağlam, Kamile
dc.date.accessioned 2023-07-04T11:15:38Z
dc.date.available 2023-07-04T11:15:38Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3332
dc.description.abstract Bu çalışmada Şanlıurfa’nın marka olmasının gerekleri ve boyutları ile kent markasının imajı ele alınmıştır. Bir kentin imajını oluşturan unsurlar aynı zamanda o kentin markasının nasıl algılandığını belirleyen unsurlardır. Bu amaç ile Şanlıurfa kentinin fiziksel, soyut ve kent halkına ilişkin algı ölçülmeye çalışılmıştır Şanlıurfalı olmayan yerli turistlerle de 429 adet yüz yüze anket yöntemi ile veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 24 istatistik programında analiz edilerek Şanlıurfa’nın imajı ile Şanlıurfa’yı markalaştırabilecek unsurlar belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda Şanlıurfa’nın kent ,imajında ön plana çıkacak ürünleri, mekanları ve değerleri; Şanlıurfa tarihi ve doğal güzellikleri, geleneksel kültürel yapısı, dini atmosferi, coğrafi konumu ve sosyo-ekonomik yapısı gibi unsurlar Şanlıurfa’nın markalaşması ve kent imajı için önemli oldukları ortaya çıkmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Şanlıurfa, marka, kent markası, turizm en_US
dc.title ŞANLIURFA’NIN KENT İMAJI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account