Harran University DSpace

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMINDA SINIF YÖNETİMİ SÜREÇLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Güneş Gül, Şule
dc.date.accessioned 2023-06-23T08:52:28Z
dc.date.available 2023-06-23T08:52:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3269
dc.description.abstract Araştırma, Reggio Emilia yaklaşımında sınıf yönetiminde öğretmenlerin uygulamalarının neler olduğu ve yaklaşımı tanıma amaçlı yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yönetimi kullanılmış olup nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni seçilmiştir. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Örneklem, amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi Reggio Emilia Yaklaşımını temele alan okul öncesi kurum öğretmenleriyle İstanbul, Kocaeli, Ankara, Ordu, Isparta, Konya’da belirlenen özel anaokulu, kreşlerden seçilen 10 öğretmenle online odak grup görüşmesi, 18 öğretmenle online bireysel görüşme gerçekleştirilerek veriler toplanmıştır. Covid-19 salgınından dolayı öğretmen ve araştırmacının sağlığı için online görüşme yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sınıf yönetiminin alt başlıklarına göre düzenlenmiştir. Sonuç olarak Reggio Emilia öğretmenleri; eğitimde çocuğun ilgi, merak ve ihtiyaçlarını merkeze alarak esnek planlamalar yapmaktadırlar. Planlarında çocukların ilgisine göre değişiklik yaparken esnek bir zaman yönetimi de kullanıyorlar. İstenmeyen davranışları engellemek için genel olarak sınıfta dönem başında öğrencilerle birlikte kuralları belirliyorlar ve istenmeyen davranışlar karşılaştıklarında uyarı, akran hatırlatması, bireysel/grup konuşması yapmaktadırlar. Fiziksel ortam düzenlemesinde öğrencilerde merak uyandıracak dikkat çekecek çevre hazırlıkları yaptıkları ve bunun dikkat çekme güdüleme için de kullandıkları tespit edilmiştir. Dikkat çekme ve güdüleme için bazı öğretmenler şarkı, parmak oyunlarından da faydalanmaktadırlar. Sınıf yönetim modeli olaraksa genel olarak gelişimsel ve önlemsel sınıf yönetim modelleri birlikte kullanılmakta bunun yanı sıra sadece gelişimsel ya da sadece önlemsel sınıf yönetim modellerini de kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına uygun olarak öneriler verilmiştir. Ders öncesi hazırlık için okul öncesi öğretmenleri de Reggio Emilia yaklaşımındaki gibi V manipülatif çevrelerden, önceden hazırlanmış fiziksel ortamlardan faydalanarak çocukların meraklarıyla dersi daha rahat ve işlevsel işleyebilirler. Reggio Emilia yaklaşımının MEB okul öncesi eğitimi ile karşılaştırılması yapılarak iki eğitim modeli arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Reggio Emilia yaklaşımı, sınıf yönetimi, okul öncesi eğitimi, okul öncesi öğretmenleri en_US
dc.title OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMINDA SINIF YÖNETİMİ SÜREÇLERİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account