Harran University DSpace

TWİTTER’DE HABER DİFÜZYON ANALİZİ

Show simple item record

dc.contributor.author Sağaltıcı, Duygu
dc.date.accessioned 2023-06-14T07:30:03Z
dc.date.available 2023-06-14T07:30:03Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/3034
dc.description.abstract Teknolojinin hızla gelişmesi bilginin daha kolay elde edilmesini ve daha hızlı yayılmasını sağlamıştır. Bu konudaki en etkili kaynaklardan biri de sosyal medyadır. Sosyal medyada bilgi hızlı olmakla birlikte çok farklı yerlerde bulunan farklı kitlelere kolaylıkla ulaşabilir. Özellikle son yıllarda haberlerin yayılım hızı ve kullanıcıların verdiği tepkiler sosyal medyanın etkisinin ne kadar güçlü olduğunu kanıtlar niteliktedir. Bu nedenle haberlerin yayılma hızı ve etkenlerini inceleyen birçok çalışma yapılmaktadır. Sosyal ağların bilgi yayılımındaki rolü, özellikle haber paylaşımında yaygındır. Sosyal medya kullanıcıları birbirlerini kolaylıkla harekete geçirebiliyor, tartışabiliyor ve etkileyebiliyor, bu da dinamik bilgi akışı ve yayılımı sağlayan zengin bir sosyal ortam yaratıyor. Geçmiş çalışmalar, bilginin yayılmasının çeşitli faktörlere bağlı olarak değiştiğini teyit etmiştir. Bu faktörlerin içinde etkilisi, ağ komşularının paylaşım şekillerine bağlı olarak bir kullanıcının bu bilgiye maruz kalmasıdır. Özellikle Twitter, birçok kullanıcı tarafından bir haber kaynağı olarak kullanılan birincil bir sosyal medya platformudur. Bu çalışmada Twitter’da haber difüzyonu incelenmiştir. Bir haberin yayılıp yayılmayacağı, ne kadar sürede yayılıp etkin kaldığı, olumlu ve olumsuz haberlerin yayılma hızındaki farklılıklarla ilgili yapılan çalışmalar incelenmiş ve yöntemler karşılaştırılmıştır. Twitter’den toplanan verilerle veri madenciliği ve makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak haber difüzyon analizi yapılmıştır. Çalışmada ilk aşama olarak haber başlık etiketleri çekilmiş ve twitter aracılığı ile paylaşılan haberlerin verileri alınmıştır. Alınan veriler bir veri tabanına aktarılmış ve yöntemler uygulanmadan önce ön işleme aşamasından geçmiştir. Çalışmada amaç güncel haberlerin kategorilerine göre nasıl tepki aldıklarını, paylaşım ve etki durumlarını incelemektir. Haber başlıkları alınmış, sınıflandırılmış ve twitter aracılığı ile yayılım durumları incelenmiştir. Böylece bir haberin uyandırdığı yankı incelenmiş ve toplumun hangi konularda nasıl tepkiler verdiği gözlemlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject haber difüzyonu, twitter, veri madenciliği, web madenciliği, haber sınıflandırma en_US
dc.title TWİTTER’DE HABER DİFÜZYON ANALİZİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account