Harran University DSpace

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARINA YÖNELİK NEY EĞİTİM PROGRAMI ÖNERİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Dağlar, Ahmet
dc.date.accessioned 2023-06-13T09:02:03Z
dc.date.available 2023-06-13T09:02:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2926
dc.description.abstract Bu çalışmada müzik öğretmenliği lisans programlarına yönelik bir ney eğitim programı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilk olarak; Türkiye’de ney eğitimi verilen kurumlardaki mevcut ney çalgısı öğretim programları, Türkiye’de yayınlanan ney metotları ile konu başlıkları ve içerik bakımından karşılaştırılarak incelenmiştir. İkinci olarak; ortaokul ve lise müzik dersi öğretim programları sınıf düzeyi, öğrenme alanı ve kazanımlar yönünden incelenmiştir. Kazanımlar içeriklerine göre “Makam”, “Usul”, “Form”, “Tonal Diziler”, “Okul Şarkıları ve Marşlar” konu başlıkları altında toplanmıştır. Üçüncü olarak; ortaokul ve lise müzik derslerini yürütmekte olan amatör ya da mesleki olarak ney eğitimi almış müzik öğretmenlerinin görüşleri alınmış, öğretmen çalgısı olarak neyin yeri ve önemi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Batı müziği, Türk halk müziği ve Türk sanat müziği ana başlıklarının altında dizi, makam, usul, müzik formları vb. konularda neyin öğretmen çalgısı olarak kullanılıp kullanılamayacağı araştırılmıştır. Dördüncü olarak; Mevcut 2018 Müzik Öğretmenliği Lisans Programında yer alan Bireysel Çalgı Eğitimi Ney ders içerikleri incelenmiş uzman görüşlerine sunulmuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle bir ney eğitim programı geliştirme aşamasına geçilmiş ve geliştirilen Bireysel Çalgı Ney Eğitim Programı uzman görüşlerine sunulmuştur. Çalışma sonucunda Türkiye’de ney eğitimi verilen kurumlardaki mevcut programların Türkiye’de yayınlanan ney metotları ile konu başlıkları ve içerik olarak paralellik gösterdiği fakat sayıca az olduğu tespit edilmiştir. Ortaokul ve lise düzeyinde verilmekte olan müzik derslerinde özellikle de makamlar, usuller, formlar, okul şarkıları, marşlar ve tonal diziler konularında neyzen müzik öğretmenlerinin öğretmen çalgısı olarak neye ihtiyaç duydukları ve çeşitli v etkinliklerde kullandıkları tespit edilmiştir. 2018 müzik öğretmenliği lisans programında yer verilen bireysel çalgı ney ders içeriklerinin eğitim kazanımları ile uyumlu olmadığı ve yeniden hazırlanması gerektiği tespit edilmiştir. Araştırmada hazırlanan ney eğitim programının Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Bireysel Çalgı Ney eğitimi alan müzik öğretmeni adayları için uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ney, Ney Eğitimi, Türk Müziği, Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmenliği Lisans Programı en_US
dc.title MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARINA YÖNELİK NEY EĞİTİM PROGRAMI ÖNERİSİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account