Harran University DSpace

ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKULLARDA SURİYELİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN REHBERLİK FAALİYETLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Yaşar, İhsan
dc.date.accessioned 2023-06-12T06:02:19Z
dc.date.available 2023-06-12T06:02:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2832
dc.description.abstract Okullarda gerçekleştirilecek rehberlik faaliyetleri, savaşın çocuklar üzerinde bıraktığı olumsuz etkinin en aza indirilmesi noktasında önemlidir. Rehberlik hizmetleri eğitim öğretim faaliyetlerine katılım sağlayan sığınmacı öğrencilerin karşılaşmış oldukları sorunların çözümü konusunda destek sağlamaktadır. Ayrıca okullarda sığınmacı öğrencilere yönelik oluşacak olumsuz tutum ve davranışların önüne geçilebilmesi noktasında da önem arz etmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinden faydalanılarak okullarda Suriye uyruklu öğrencilere yönelik yürütülen rehberlik faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve rehberlik faaliyetlerinin iyileştirilmesi noktasında ilgililere yol göstermektir. Bu kapsamda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde (Karaköprü, Haliliye, Eyyübiye) ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu ise Suriye uyruklu öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 33 öğretmen ve okul yöneticisinden oluşmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde seçkisiz olmayan örnekleme tekniklerinden ölçüt örnekleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak etik kurul onayı ve uzman görüşü alınarak oluşturulan 13 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler, gönüllü katılım formu ile onayları alınan katılımcılar ile yapılan yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. V Verilerin analizi, betimsel ve içerik analiz yöntemleri ile yapılmıştır. Veri analizine geçilmeden önce katılımcıların vermiş oldukları cevaplara ilişkin genel bir ön okuma yapılmıştır. Yapılan detaylı analizlerde ise verilerin kodlanması, temaların oluşturulması, kodların ve temaların düzenlenmesi gerçekleştirilmiştir. Temalara göre elde edilen bulgular tanımlanmış ve bulguların yorumlanması gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde okullarda Suriye uyruklu öğrencilere yönelik yürütülen rehberlik faaliyetlerinin; oryantasyon (uyum) faaliyetleri, iletişim, travma, şiddeti önleyici faaliyetler, akran zorbalığını önleme ve bilgi verme faaliyetleri alanlarında yoğunlaştığı gözlenmektedir. Okullarda Suriye uyruklu öğrencilere yönelik yürütülen rehberlik faaliyetlerinin uzman kişilerce ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi gerektiği anlaşılmaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Rehberlik, göç, Suriye uyruklu öğrenciler, yönetici, öğretmen. en_US
dc.title ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKULLARDA SURİYELİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN REHBERLİK FAALİYETLERİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account