Harran University DSpace

ÜNİVERSİTE SINAVINA GİREN ÖĞRENCİLERİN SINAV SONUÇLARININ YAPAY ZEKA İLE ANALİZİ VE MODELLENMESİ: 2018 YILI ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Tankuş, Sedat
dc.date.accessioned 2023-06-09T08:12:59Z
dc.date.available 2023-06-09T08:12:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2818
dc.description.abstract Bu çalışmada Şanlıurfa ilinde 2018 yılında Yükseköğretim Kurumları Sınavına giren öğrencilerden 12000 ‘inin Temel Yeterlilik Testi puanları analiz edilmiştir. Veri kümeleri ilçe TYT puanının aritmetik ortalaması alınarak 13 farklı ilçe kategorisine ayrılmıştır. Aynı şekilde okullar türlerine göre TYT puanları aritmetik ortalamasına göre dört farklı kategoriye ayrılarak analiz yapılmıştır. Analiz aşamasında birden fazla yöntem kullanılmıştır. İstatiksel metot, Çok Katmanlı Algılayıcı 5, 10, 15 gizli katmanlı, Doğrusal Regresyon, Destek Vektör Regresyonu nu ve epsilon parametreli, Rastgele Orman Regresyonu kullanılmıştır. Tüm regresyon yöntemleriyle Korelasyon Katsayısı değerlerinin TYT puanına etkisi tespit edilmiştir. Ortalama Mutlak Hata, Kök Ortalama Kare Hatası, Ortalama Yüzde Hatası, Ortalama Mutlak Yüzde Hatası, Kök Bağıl Hata Karesi, Bağıl Mutlak Hata hata değerleri başarılı bir şekilde bulunmuştur. Orta öğretim başarı puanı bulunmayan öğrencilerin TYT puanlarından diploma notu formüle edilerek çıkartılmıştır. Türkçe, Sosyal Bilimler, Fen Bilimler, Matematik netlerinden diploma notlarıyla olası TYT puan tahmini yapılmıştır. Aynı şekilde diploma notunun, ilçenin ve okul türünün TYT puana etkisi belirlenmiştir. Bu çalışmanın Şanlıurfa il geneli, ilçe düzeyi, okul türüne göre değerlendirmede katkı sağlayacağı düşünülmektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject TYT, makine öğrenmesi, Şanlıurfa, regresyon, veri madenciliği en_US
dc.title ÜNİVERSİTE SINAVINA GİREN ÖĞRENCİLERİN SINAV SONUÇLARININ YAPAY ZEKA İLE ANALİZİ VE MODELLENMESİ: 2018 YILI ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account