Harran Üniversitesi Açık Erişim

BETON YOL PERFORMANSINA MAKRO VE MĠKRO FĠBERLERĠN ETKĠSĠNĠN ARAġTIRILMASI

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kızılelma, Ronay
dc.date.accessioned 2023-06-08T08:26:09Z
dc.date.available 2023-06-08T08:26:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2810
dc.description.abstract Beton yollarda, uygun olmayan derz aralıkları, farklı iklim koĢulları, trafik yükü gibi faktörler yol performansını etkilemektedir. Beton yollarda kullanılan lifler, betonun özelliklerini iyileĢtirip zaman içinde oluĢabilecek deformasyonları da minimize edebilmektedir. Bu çalıĢmada, makro lif ve mikro lif etkisinin beton yol performansına etkisi araĢtırılmıĢtır. Öncelikle çalıĢmada kullanılan kırma kireçtaĢı agregasına; metilen mavisi deneyi, Slake durabilite deneyi, Los Angeles aĢınma deneyi ve XRF, XRD analizleri uygulanıp agreganın karakteri ve özellikleri belirlenmiĢtir. Hacimce %0.3, %0.6, %0.9 oranlarında; makro lif olarak polipropilen, mikro lif olarak poliamid kullanılarak makro lif ve mikro lifin beton yol performansına etkisi incelenmiĢtir. Kontrol betonu, 3 farklı oranda makro lifli ve 3 farklı oranda mikro lifli olmak üzere, beton numuneler oluĢturulup sertleĢmiĢ beton deneyleri uygulanmıĢtır. SertleĢmiĢ betona uygulanan deneyler; ultrasonik geçiĢ hızı, basınç dayanımı, eğilmede çekme dayanımı, donma-çözülme, yaĢlandırma, kayma analizi, böhme aĢınma, kılcal su emme, çarpma dayanımı deneyleri ve SEM analizidir. Sonuç olarak, hem makro hem de mikro lifin; basınç ve eğilme dayanımını artırdığı görülmüĢtür. Bunun yanı sıra makro ve mikro liflerin genel olarak beton performansını iyileĢtirdiği görülmüĢtür. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Beton yol, makro ve mikro lif, yaĢlandırma, kayma analizi, aĢınma en_US
dc.title BETON YOL PERFORMANSINA MAKRO VE MĠKRO FĠBERLERĠN ETKĠSĠNĠN ARAġTIRILMASI en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster