Harran University DSpace

UZAKTAN EĞİTİMLE VERİLEN ORTAOKUL MÜZİK DERSLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Uman, Melisa
dc.date.accessioned 2023-03-29T05:42:42Z
dc.date.available 2023-03-29T05:42:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2699
dc.description.abstract Uzaktan eğitim ilk bakışta dezavantaj gibi görünse de zaman ve mekân yönünden esneklik sağlayan yenilikçi bir modeldir. Bu esneklik öğrenmeyi hedefleyen herkese eşit fırsat sunar. Salgın süreci ile karşı karşıya kalınan uzaktan eğitim sürecinde, genel müzik eğitiminin mevcut durumu önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda ortaokul müzik öğretmenlerinin görüşlerine bakıldığında; uzaktan eğitim sürecinde, ortaokul müzik dersi ve derse hazırlık sürecinin mevcut durumu, uzaktan eğitim dersinde yapılan etkinliklerin durumu, müzik derslerinin verimlilik durumu, ders sürecinde yaşanılan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılan araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış, görüşme formu ile toplanmış, elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Yüzde frekans gibi temel istatistiksel yöntemlerle veriler desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde rastgele seçilen ortaokul düzeyinde 30 tane ortaokulda görev yapan 33 gönüllü müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulunun 18.03.2022/33 sayılı onayı ile yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, online ders süresinin yeterli görüldüğü, öğrencilerin derse katılım durumun yetersiz olduğu, yalnızca derse katılan öğrencilerin verilen ödevleri yerine getirebildiği, öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabildiği, derse hazırlık sürecini etkileyen olumlu faktörlerin verimli çalışmaya olanak sağladığı ve uzaktan eğitim sisteminin avantajlarından biri olduğu, uzaktan eğitim sürecinde en çok yaşanılan teknik problemin internet kaynaklı olduğu, teknik dışında diğer faktörlerinde V uzaktan eğitimde etkili olduğu, uzaktan eğitimde verim sağlamak için müzik derslerinde analiz ve iyileştirme yapılması gerektiği, öğrenciler ve öğretmenlere derslerde kamera açma zorunluluğu getirilmesi, öğretmenler için uygun ortam sağlanması ve teknolojik araçların temin edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Müzik Eğitimi, Genel Müzik Eğitimi, Uzaktan Eğitim en_US
dc.title UZAKTAN EĞİTİMLE VERİLEN ORTAOKUL MÜZİK DERSLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account