Harran Üniversitesi Açık Erişim

ŞANLIURFA’DA BULUNAN ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARINDA UYGULANAN MÜZİK EĞİTİMİ DERSLERİNİN ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öncel, Büşra
dc.date.accessioned 2023-03-27T05:39:27Z
dc.date.available 2023-03-27T05:39:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2678
dc.description.abstract Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılı Şanlıurfa ilinde bulunan Ortaokul Özel Öğretim Kurumlarında görevli müzik öğretmenleri ve yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklemi ise Şanlıurfa ilinde merkezde bulunan Ortaokul Özel Öğretim Kurumlarında görev yapan 25 müzik öğretmeni ve 25 kurum yöneticisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada verilerin toplanması için kişisel bilgi formu ve nitel veri yöntemlerinde sıklıkla kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada yapılan görüşmeler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler değerlendirildiğinde, “müzik eğitiminin yeterliliği”, “müzik sınıflarının yeterliliği”, “müzik ders saatleri yeterliliği”, “müzik dersinden beklentiler”, “öğretmen rehberliği”, “koro geleneği”, “öğretmenlerin ders dışı görevlendirilmesi” ve “müzik derslerine verilen önem” olarak 8 tema oluşturulmuştur. Okul Yöneticileri ile yapılan görüşmeler değerlendirildiğinde; “Sanata ve Müzik eğitimine verilen değer”, “Müzik öğretmenlerinin yetkinliği”, “Müzik sınıfı enstrümana çeşitliliği ölçüsünde yeterlidir”, “öğrenciler ve veliler müzik eğitimine ilgisi” ve “Müzik eğitiminin desteklenmesi” olarak5 tema çıkarılmıştır. Bu araştırma sonunda müzik eğitimi konusunda okul yöneticilerinin önerileri incelendiğinde velilerin bilinçlendirilmesi ve ilgili öğrencilere velilerin destek olması gerektiği ön plana çıktığı görülmektedir. Sonuçlara göre öğretmenlerin önerileri ise okul yönetimi konusunda alan dışı görevlendirilmelerin azaltılması, enstrümanların yeterli düzeyde olması ve müzik sınıflarının geliştirilmesi şeklinde olmuştur. Hem öğretmenlerin hemde okul yöneticilerinin özellikle müzik eğitimine V gerekli önemin verilmediği konusunda hem fikir oldukları tespit edilmiştir. Genel olarak eğitim sisteminde okullarda daha çok liseye geçiş sınavı odaklı eğitimler gerçekleştirildiği için müzik dersi önemsiz görülmektedir. Bu anlamda öğrenci ve velilerin bilinçlendirilmesi ve derse gereken önemin verilmesinin sağlanması hem bakanlık nezdinde hem de okul yönetimi planlamalarında teşvik edici faaliyetlerin yürütülmesi önerilmektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Özel öğretim kurumu, Müzik Eğitimi, Öğretmen, Okul yöneticisi. en_US
dc.title ŞANLIURFA’DA BULUNAN ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARINDA UYGULANAN MÜZİK EĞİTİMİ DERSLERİNİN ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster