Harran University DSpace

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERFORMANS DEĞERLEME: ŞANLIURFA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author Daş, Sinan
dc.date.accessioned 2023-03-09T12:51:38Z
dc.date.available 2023-03-09T12:51:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2618
dc.description.abstract Performans değerleme, işletmelerde belirtilen hedeflere istenilen düzeyde ulaşılması için gerekliliği olan en önemli unsurlardan biridir. Performans değerleme sadece çalışanların çalışma hayatındaki iş gücü potansiyelini değerlendirmek değil, çalışanların başarılarını işletmeye uygun bir şekilde ölçmektir. Performans değerleme, süreklilik arz etmesi ve geri bildirime sahip olması nedeniyle bir süreç ifade eder. Performans değerlendirme bir süreç olarak, bir birikim yönetimi sisteminin bütünün değişkeni bir kısmı ve motivasyon, verimlilik, ödüllenme ve kişisel gelişim gibi bileşenleri içerir. Bu kapsamlı performansın değerlemesinin hedeflediği amaç, işletme içi uygulamalara ilişkin tespitlerin keskinliğini ve muhafaza edilmesini artırmaktır. Bu çalışmanın amacı, insan kaynakları yönetiminde performans değerlemenin önemini araştırmaktır. Bu amaçla, birinci bölümde insan kaynaklarına yönelik genel bilgiler; ikinci bölümde performans kavramı ve performans değerlemesine yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde Şanlıurfa çağrı hizmetlerinde insan kaynakları uygulamalarının çalışanların performanslarını ölçmeye yönelik bir anket uygulaması yer almaktadır. Anket soruları üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çalışanların demografik özelliklerine yer verilmiştir. İkinci bölümde insan kaynakları uygulamaları ifadeleri ve son bölümde ise performans değerlendirme ifadelerini ölçmek için 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Anket verilerinin analizinde SPSS 25.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır ve bağımsız t testi ile anova testi yapılmıştır. Yapılan bu analizlerle astların çalışmasına yönelik performansları ölçülmüştür. V Çağrı hizmetlerinde çalışan kişiler içerisinde olan ve onlara en iyi hizmeti sunmak için emek harcayan kurum çalışanları üzerinde yapılan bu araştırmayla insan kaynakları uygulaması ve boyutlarının performans değerlendirmeyi etkilediği ve her ikisinin de birlikte incelenmesi ve aralarındaki ilişkilerin pozitif tespit edilmesiyle konunun bilimsel açıdan ne derece önemli olduğu ortaya konulmuştur. İnsan kaynakları uygulaması konusu ile ilgili bu çalışmanın sadece Şanlıurfa merkezindeki çağrı hizmetlerinde çalışanlar ile sınırlı kalmış olması böyle bir konunun gelecekteki çalışmalarda daha büyük hizmet sektörlerinde uygulanması açısından önem arz edebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İnsan kaynakları, Performans, performans değerlemesi, iş gücü, verimlilik. en_US
dc.title İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERFORMANS DEĞERLEME: ŞANLIURFA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account