Harran Üniversitesi Açık Erişim

OKUL MÜDÜRLERİNİN SOSYAL ZEKÂ DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN İŞ PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şanda, Pınar
dc.date.accessioned 2023-02-28T08:35:39Z
dc.date.available 2023-02-28T08:35:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2580
dc.description.abstract Bu araştırma, ilkokul ve ortaokulda görev yapan okul müdürlerinin sosyal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin iş performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel-ilişkisel araştırma modelinde yapılan araştırmanın evrenini, 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Şanlıurfa ilinin üç merkez ilçesinde (Eyyübiye, Haliliye ve Karaköprü) bulunan ilkokul ve ortaokulda görev yapan okul müdürleri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise bu evrenden küme örnekleme ile belirlenen 66 okul müdürü ve 400 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimleyici istatistiklerle beraber güvenilirlik analizi, faktör analizi, t-testi, Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi ve Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırmada okul müdürleri kendi sosyal zekâlarını yüksek düzeyde görürken, öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin sosyal zekâlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin öz değerlendirmelerine göre iş performansının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin genel iş performansı cinsiyet, mezun olunan son eğitim programı ve bulunduğu okuldaki hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; yaş, medeni durum, mesleki kıdem ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. V Okul müdürlerinin genel sosyal zekâ düzeyi ile öğretmenlerin iş performansının geneli arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r = 0,35; p < 0,01). Sosyal zekânın alt boyutlarından biri olan sosyal bilgi süreci ile bireysel performans arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki; sosyal bilgi süreci ile kurumsal performans arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Sosyal beceri ile bireysel performans arasında pozitif yönde düşük anlamlı bir ilişki; sosyal beceri ile kurumsal performans arasında pozitif yönde düşük anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Sosyal farkındalık ile bireysel performans arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki; sosyal farkındalık ile kurumsal performans arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki çıkmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Okul müdürü, sosyal zekâ, öğretmen iş performansı. en_US
dc.title OKUL MÜDÜRLERİNİN SOSYAL ZEKÂ DÜZEYLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN İŞ PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ) en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster