Harran Üniversitesi Açık Erişim

Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görevyapan öğretmenlerin örgütsel adalet veörgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi / Relationship between organizational justice andorganizational commitment of teachers workingin vocational and technical high schools

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author BALCI, İLYAS
dc.date.accessioned 2020-10-30T06:28:40Z
dc.date.available 2020-10-30T06:28:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2425
dc.description.abstract Yapılan araştırmalara göre Türkiye‟de mesleki eğitim ile istihdam arasındaki ilişki ne yazık ki arzu edilen seviyede değildir. Mesleki ve teknik eğitim mezunlarının sektör, iş ve ekonomi çevrelerinin beklentilerini karşılamaması ve istenilen niteliklere sahip olmaması her geçen gün bu sorunun etkilerinin hissedilmesine neden olmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan öğretmenlerin tutum ve algılarının saptanması, Mesleki ve teknik Anadolu liselerinden mezun olan öğrencilerin daha nitelikli olmasında büyük bir önem arz edecektir. Bu çalışma 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Gaziantep ilindeki mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın, örneklemini rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen 431 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda ulaşılan verilere göre örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık seviyesi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların örgütsel adalet aritmetik ortalamaları genel olarak yüksek, örgütsel bağlılık aritmetik ortalamaları da orta düzeyde tespit edilmiştir. Katılımcıların adalet algısındaki artış bağlılıklarını doğru orantılı bir şekilde değiştirmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim = Education and Training en_US
dc.title Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görevyapan öğretmenlerin örgütsel adalet veörgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi / Relationship between organizational justice andorganizational commitment of teachers workingin vocational and technical high schools en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster