Harran University DSpace

Üniversite yönetici personelinin mesleki gelişim ihtiyaçları / Professional development needs of the universty administrative staff

Show simple item record

dc.contributor.author KILIÇ, ÇETİN K
dc.date.accessioned 2020-10-22T13:09:37Z
dc.date.available 2020-10-22T13:09:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2403
dc.description.abstract Mesleklerin hayatta kalabilmeleri için hızlı gelişen teknolojiye ayak uydurabilmeleri zorunlu bir hale gelmiştir. Teknolojiye ayak uyduramayan meslekler ne yazık ki kaybolup gitmişlerdir. Gerek özel sektörde gerekse kamu kurumlarında mesleklerin çağa ve teknolojiye uyum sağlayabilmeleri için sürekli gelişmeye açık olmaları gerekmektedir. Günümüzde iş yaşamında sıkça bahsi geçen "Mesleki Gelişim" kavramı ile çalışanların, alanlarındaki değişikliklere uyum sağlayabilmeleri için gerekli hizmet içi eğitimlere önem verilmesi gerekmektedir. Bir toplum sosyal, ekonomik ve teknolojik alanda başarılı bir şekilde kalkınmak istiyorsa eğitime önem vermek zorundadır. Yetişmiş insan gücü ile kalkınmanın gerçekleşeceği muhakkaktır. Bilime, eğitime ve teknolojiye ışık tutan ve topluma liderlik eden Üniversitelerde görev yapan yönetici personelin, daha verimli hizmet verebilmesi ve nitelikli bir iş ortamı oluşturabilmesi için kendilerini mesleki bakımdan geliştirmeleri gerekmektedir. Bu nedenle bu konu araştırmaya konu edinilerek, üniversitelerde yönetici pozisyonunda görev yapan personelin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin görevlerini yürütürken karşılaştıkları sorunlar, yöneticiliğin zorlukları, mesleki gelişim ile ilgili eksiklikler ve ihtiyaç alanları, çözüm önerilerinin neler olacağı ile ilgili veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Harran Üniversitesinde görev yapan yönetici personel oluşturmaktadır. Veriler, üniversitenin il merkezindeki yerleşkelerde görev yapan farklı ünvanlara sahip 21 yönetici personel ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin mesleki gelişimlerinin yeterli olmadığı, yönetici personel atamalarında liyakate önem verilmediği, mesleki gelişim ile ilgili etkinlikler ve hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yeterince yapılmadığı yönünde eleştiriler tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Mesleki gelişim, Üniversite, Yönetici personel, Hizmet içi eğitim, Liyakat en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim = Education and Training en_US
dc.title Üniversite yönetici personelinin mesleki gelişim ihtiyaçları / Professional development needs of the universty administrative staff en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account