Harran University DSpace

İzmir Göztepe metro istasyonu bölgesindeki fay zonundan geçen ve yeni Avusturya tünel açma yöntemi kullanılarak açılan tünelin radye temel performansına etkisi / The effect of the tunnel constructed using the new Austrian tunneling method within the fault zone in İzmir Göztepe metro station region on the raft foundation performance

Show simple item record

dc.contributor.author YOLUK, MUHAMMED ŞERİF
dc.date.accessioned 2020-10-21T11:46:55Z
dc.date.available 2020-10-21T11:46:55Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2326
dc.description.abstract Artan nüfus ile birlikte ortaya çıkan ulaşım, içme suyu gibi ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olarak şehir merkezlerinde son zamanlarda tünel inşa etme tercihleri ve zorunluluğu doğmaktadır. Bu tür geoteknik uygulamalarda tünellerin mevcut yapılara olan etkisi önem arz etmektedir. Bu tez çalışmasında kritik bir zemin ortamı olan bir fay zonundan geçen tipik bir NATM tünelinin üzerindeki radye temel yapısına olan etkisi üç boyutlu (3B) sonlu elemanlar (SE) analizi kullanılarak incelenmiştir. Çeşitli algoritmalar kullanılarak oluşturulan 3B SE modelindeki fay zonu, NATM tünel ve radye temel etkileşimleri literatürde yapılmış çalışmalar dikkate alınarak gerçeğe uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Bu kapsamda, İzmir metro güzergahındaki Göztepe İstasyonu civarındaki fay zonu, NATM tüneli ve radye temel yapısı dikkate alınmıştır ve bu kapsamda yapılan 3B SE analiz sonuçları çalışmada sunulmuştur. 3B SE analizinde inşa sonrası durum dikkate alınmış olup efektif zemin parametreleri kullanılmıştır. 3B SE modelinin boyutu, ağ sayısı, sınır şartları gibi parametreler yakınsama analizleriyle belirlenmiştir. Böylelikle fay zonu, NATM tünel sistemi ve radye temelden oluşan bu tür bir karmaşık geoteknik tasarımın ve karşılıklı etkileşimlerin üç boyutlu olarak gerçek boyutlarıyla modellenebileceği gösterilmiş ve analiz sonuçları sunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering en_US
dc.title İzmir Göztepe metro istasyonu bölgesindeki fay zonundan geçen ve yeni Avusturya tünel açma yöntemi kullanılarak açılan tünelin radye temel performansına etkisi / The effect of the tunnel constructed using the new Austrian tunneling method within the fault zone in İzmir Göztepe metro station region on the raft foundation performance en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account