Harran University DSpace

Eğitimde Millilik ve Milli Talim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası Üzerine Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Gündüz, Mustafa
dc.contributor.author Bardak, Musa
dc.date.accessioned 2020-01-07T05:35:04Z
dc.date.available 2020-01-07T05:35:04Z
dc.date.issued 2010-10
dc.identifier.issn 1306-3111
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/2209
dc.description.abstract Eğitimde millîlik, Osmanlı devletinin son döneminde tartışılmaya başlanmış bir konudur. II. Meşrutiyet döneminde bu konuda bazı dernekler kurulmuş, yayınlar yapılmıştır. Bunlardan biri de Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti‟dir. Bu dernek millî bir eğitim sisteminin kurulması için pek çok faaliyet yapmıştır. Bunlardan en önemlisi Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası adında bir dergi çıkarmasıdır. Dönemin önce gelen eğitimcileri dergide görüşlerini açıklamışlar, projeler sunmuşlardır. Altı sayı yayımlanan dergide Türk eğitim tarihi ve eğitim sosyolojisi açısından oldukça önemli yazılar yayımlanmıştır. Burada tartışılan fikirlerin Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olduğu söylenebilir. Bu makalede adı geçen dergi bütün yönleri ile incelenmiş ve bütün yazılarının özetleri verilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher e-Journal of New World Sciences Academy en_US
dc.relation.ispartofseries 1C;
dc.subject Eğitimde Millîlik en_US
dc.subject Türk Eğitim Tarihi en_US
dc.subject Eğitim Sosyolojisi en_US
dc.subject Millî Tâlim ve Tevriye Cemiyeti Mecmuası en_US
dc.subject II. Meşrutiyet en_US
dc.title Eğitimde Millilik ve Milli Talim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account