| dc.contributor.author | Akpınar, Hüseyin | |
| dc.date.accessioned | 2019-09-23T12:12:26Z | |
| dc.date.available | 2019-09-23T12:12:26Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.other | 10.30623/harranilahiyatdergisi.474275 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11513/1921 | |
| dc.description.abstract | Mûsikî, tasavvufla ilişkili bir ilim ve sanattır. Güzellik, sevgi ve aşk duygularından beslenen mûsikî ve tasavvuf, gönle ve rûha hitap etmektedirler. Çeşitli tarikat topluluklarının zikirleri esnasında icrâ edilen mûsikîye tekke mûsikîsi denir. Tekke mûsikîsinin repertuar açısından en zengin türü ilâhîdir. İlâhî, her ne kadar câmilerde ve tasavvufî kurumlar olan tekkelerde icra edilen ortak bir tür olarak kabul edilse de geçmiş ve günümüzün şartları doğrultusunda mezkûr iki yapının sınırlarını aşmış durumdadır. Kısaca; tekke mûsikîsinde kesin bir mekân sınırlaması yoktur. | en_US |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.publisher | Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
| dc.subject | Veysel Karânî | en_US |
| dc.subject | Şiir | en_US |
| dc.subject | İlâhî | en_US |
| dc.title | Tekke Mûsikîsinde Veysel Karânî | en_US |
| dc.type | Article | en_US |