Harran University DSpace

Denetmen ve öğretmen görüşlerine göre il eğitim denetmenlerinin rollerini gerçekleştirme düzeyleri / The level of realizing the roles of provincial educational inspectors according to the views of inspectors and teachers

Show simple item record

dc.contributor.author TAŞDEMİR, AYŞEGÜL
dc.date.accessioned 2019-07-31T07:30:11Z
dc.date.available 2019-07-31T07:30:11Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/1346
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, maarif müfettişlerinin öğrenme-öğretme süreçlerinde ve yönetim görevlerindeki algı düzeylerini belirlemektir. Araştırmada Renklier (2005) tarafından geliştirilen "İlköğretim Denetmenlerinin Davranışları" anketi kullanılmıştır. Maarif müfettişlerinin rollerini gerçekleştirme düzeyi, okullarda görevli eğitim çalışanlarının algılamalarına göre değerlendirilmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma evrenini Malatya İli Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan tüm maarif müfettişleri ve Malatya İli merkez ilçelerinden tesadüfi örneklem yoluyla seçilen öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda, maarif müfettişlerinin öğrenme-öğretme süreçleri ve yönetim görevlerinde göstermesi gereken rollerin algı düzeyleri hakkında araştırmaya katılan müfettişler ve öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.Maarif müfettişlerinin rollerini gerçekleştirmelerine yönelik tüm boyutlar dikkate alındığında, katılımcıların maarif müfettişlerinin yöneticilik boyutunu diğer boyutlara göre daha etkili buldukları tespit edilmiştir. Öğretmenler, maarif müfettişlerinin "rehberlik-eğiticilik" ve "araştırma-geliştirme" rollerini daha düşük düzeyde gerçekleştirdiğini belirtmişlerdir. Bu nedenle maarif müfettişlerine, "rehberlik-eğiticilik" ve "araştırma-geliştirme" rollerini geliştirmelerine yönelik hizmet öncesinde ve görevleri süresince hizmet içi eğitimlerin verilmesi gerekir. The aim of the present research is to determine the level of perception in managerial duties and learning and teaching processes of the inspectors. The questionnaireof"elementary school inspectors' behaviors" developed by Renklier (2005) was used. The level of realizingthe roles of inspectors was evaluated according to the perception of educational employees of the schools. This study is in the model of scanning.The population of the research consists of all inspectorsof Malatya Provincial Directorate of Education and sample teacher group which was selected randomly from Malatya and its central districts. At the end of the research, it was determined that there were significant differences between inspectorsand teachers who participated in this study on the learning and teaching process of inspectorsand the level of perceptionof the roles of managerial duties. When all the dimensions of realizing roles of inspectors are taken into consideration, it was found out thataccording to participants,the inspectors are more effective at managerial dimensionby comparing other dimensions.According to teachers,inspectors realize the roles of "guidance – trainer" and "research – improvement" at lower level. Therefore, it is necessary to provide a pre – service and in – service education for inspectors in these areas. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Denetim = Control ; Denetçiler = Controller ; Eğitim denetimi = Supervision of education ; Öğretmen görüşleri = Teacher opinions en_US
dc.title Denetmen ve öğretmen görüşlerine göre il eğitim denetmenlerinin rollerini gerçekleştirme düzeyleri / The level of realizing the roles of provincial educational inspectors according to the views of inspectors and teachers en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account