Harran University DSpace

Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi / Determination of the views of faculty of education students on quality in higher education

Show simple item record

dc.contributor.author MERALER, SEVİLAY
dc.date.accessioned 2019-06-28T12:35:24Z
dc.date.available 2019-06-28T12:35:24Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11513/1057
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşleri irdelenmiştir. Araştırmada tekil ve ilişkisel tarama modellerinden yararlanılmıştır. Tekil tarama modeli ile üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kalite konusundaki öğrenci görüşleri belirlenmiş; ilişkisel tarama modelinde ise, üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kalite konusundaki görüşlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırmanın örneklemine Adıyaman, Dicle ve Harran Üniversiteleri alınmıştır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin öğrenci görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen `` Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yükseköğretimde Kaliteye İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi Anketi'' ile toplanmıştır. Araştırma bulgularının değerlendirilmesinde SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemede; aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmanın bulguları doğrultusunda ulaşılan bu sonuçlara göre, yükseköğretimde kalite göstergelerine ilişkin eğitim fakültesi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu; engelli öğrencilere sunulan hizmetlerin yeterliliğini, öğretim elemanlarının yurt dışında eğitim almış olmalarını, öğrencilere sunulan eğitimin niteliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliğini, üniversite kütüphanesinde zengin basılı ve elektronik kaynakların olmasını, üniversitede demokratik bir ortamın olmasını ve üniversitenin dünyanın iyi üniversiteleri sıralamasında yer almasını, burs verme oranı ve yarı zamanlı iş olanağı sağlamasını yükseköğretimde kalite açısından önemli bulmuşlardır. Bu sonuçlara dayalı olarak engelli öğrencilerin maddi ve manevi ihtiyaçlarının üst düzeyde giderilmesini sağlayan çalışmalar yapılmalı, öğretim elemanların periyodik olarak yurt dışına gönderilmeli, üniversiteler çağdaş öğretim teknikleriyle eğitim vermeli, demokratik bir ortam sağlanmalı, öğrencilere burs ve yarı zamanlı çalışma imkânı verilmeli ve üniversitenin dünyanın iyi üniversiteleri arasında yer alması sağlanmalıdır. In this thesis, faculty of education students' views on quality in higher education are discussed. In the research, individual and relational models are employed. By means of the single scan model university students' perceptions of quality in higher education are identified; as for the relational model, whether the university students' ideas about quality in higher education indicate significant difference according to students' personal characteristics were examined. Adiyaman, Dicle and Harran Universities are taken for the sample of the research. In this study, students opinions about the quality of university students in higher education were collected with a questionnaire, developed by the researchers called ''Determination of the Faculty of Education Students' Perceptions on Quality in Higher Education Questionnaire ''. SPSS 16.0 statistical package program was used for the evaluation of research findings. In determining university students' perceptions about quality in higher education varies significantly according to students' personal characteristics, arithmetic average, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey tests were employed. According to the results achieved in line with the findings of the study, a vast majority of higher education faculty students in relation with the quality indicators in higher education, found the following ones important: the adequacy of services provided to disabled students, teaching staff to be trained abroad, educational support services that enhance the quality of the adequacy of the education offered to students, the university library to be rich in print and electronic resources, the university to have democratic environment , and university to take place in the ranking of the world's best universities, university to provide scholarships and part-time jobs. Based on these results some works should be done to eliminate the material and spiritual needs of disabled students in the upper level, periodically the teaching staff should be sent abroad, universities should give training with the modern teaching techniques, democratic environment should be provided and the opportunity to work in part-time job should be given to the students and the university should be enabled to take place in the world's best universities. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim = Education and Training en_US
dc.title Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi / Determination of the views of faculty of education students on quality in higher education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account