Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünbegi, Fehime-
dc.date.accessioned2019-06-26T11:55:21Z-
dc.date.available2019-06-26T11:55:21Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/750-
dc.description.abstractSon yirmi yıllık süreçte dünyada kamu yönetimi anlayışında çeşitli değişiklikler yaşanmış ve kamu yönetiminde çeşitli reformlar gerçekleştirilmiştir. Reformların gerçekleştirilmesinde, kamu giderlerinin giderek artış göstermesi, ekonomik krizlerin meydana gelmesi ve vatandaşların devlete olan güvenlerinin azalmasının etkili olduğu söylenebilir. Bu etkenler kamu yönetim anlayışının gözden geçirilmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Böylece birçok ülke, vatandaşlara sunduğu hizmet kalitesini arttırmak, hesap verilebilirlik ve mali saydamlığı ön plana çıkarmak, kamu kaynaklarının kullanımında verimlilik, etkinlik ve tutumluluk ilkelerini esas alan performans esaslı bütçeleme sistemine yönelmiştir. Kamu yönetiminde hizmet kalitesini arttırmanın ön koşullarından biri kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasıdır. Geleneksel kamu yönetimi anlayışı uygulamaları, kamu hizmet kalitesinin düşüklüğü, kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılmaması, bütçede harcama disiplininin bozulması ve bunun sonucunda yolsuzlukların ortaya çıkması gibi sorunlara neden olmaktadır. Bu nedenle ülkeler kamu yönetim anlayışı çerçevesinde yeni arayışlara yönelmişlerdir. Küreselleşmenin hız kazanması ile birlikte uluslar arası ilişkiler ve etkileşimler artış göstermektedir. Bu bağlamda pek çok ülke yeni kamu yönetimi anlayışı çerçevesinde, performans yönetimi kavramına ağırlık vermektedir. Bu çalışmanın birinci bölümünde bütçe ile ilgili tanım, ilke ve fonksiyonlara yer verilmiş, bu güne kadar uygulanan bütçe sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Performans esaslı bütçeleme süreci ve bu süreçte yer alan unsurlar ele alınarak incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, Avrupa Birliği'ne üye çeşitli ülkelerin performans esaslı bütçeleme ile ilgili yaptığı düzenlemeler ile bunların sonuçları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Türkiye'de 5018 sayılı kanunla yapılan düzenlemelere ve değerlendirmelere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHarran Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.subjectPerformans esaslı bütçelemeen_US
dc.subjectPerformans yönetimien_US
dc.titlePerformans bütçe; AB ülke örnekleri ve Türkiyeen_US
dc.title.alternativePerformance budgeting; examples of the EU countries and Turkeyen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
277449.pdf692.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.