Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/742
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYüksekol, Özlem Doğan-
dc.date.accessioned2019-06-26T11:18:55Z-
dc.date.available2019-06-26T11:18:55Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/742-
dc.description.abstractKesitsel tipteki bu epidemiyolojik araştırma, Elazığ il merkezinde çalışan hemşirelerin kendilerini profesyonel açıdan nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 13 Ekim 2009 ? 13 Kasım 2009 tarihleri arasında yapılmıştır. Yüz-yüze görüşme tekniği ile uygulanan veri toplama formu, hemşirelerin sosyo-demografik özellikleri ve profesyonelliğe ilişkin bilgilerini kapsayan 28 sorudan oluşmuştur. Ayrıca araştırmada hemşirelerin meslekte profesyonel tutumlarını ölçmek amacıyla Erbil ve Bakır tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan `Meslekte Profesyonel Tutum Envanteri' kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen verinin değerlendirilmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 15.0 paket program kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirmesinde tanımlayıcı istatistiksel methotlar (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Araştırmada t testi, Anova, Tukey Pearson Korelasyon, Mann Whitney U gibi testler kullanılmıştır. Araştırmaya belirtilen tarihler arasında ulaşılan 133 hemşire katılmıştır. Araştırmaya katılan 133 hemşirenin yaş ortalaması 27 ± 3.9dur. Grubun % 40.6'sı 22-25 yaş arası genç hemşirelerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan hemşirelerin % 80.4'ü bayan, % 19.6'sı erkek hemşirelerden oluşmaktadır. Hemşirelerin meslekte profesyonel tutum envanterine göre ortalama tutum puanı 137 ± 13.9 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılan hemşirelerin sosyo-demografik özellikleri ile meslekte profesyonel tutumları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için yapılan bağımsız grup t testi analizinde yaş, çalışılan yıl ve hemşirelerin temel uğraş alanını bilme değişkenlerinin meslekte profesyonel tutum puanını bağımsız olarak etkilediği bulunmuştur (p<0.05). Yapılan analizlerde cinsiyet, eğitim durumu, çocuk sahibi olma, çocuk sayısı, çalıştığı kurum, kurumda çalıştığı birim, çalışma alanındaki pozisyon, nöbet sayısı değişkenlerinin meslekte profesyonel tutum puanı ile ilişkili olmadıkları bulunmuştur (p>0.05). Sonuç olarak, hemşirelerin mesleki profesyonelliklerini değerlendirmek amacıyla düzenli değerlendirmeler yapılmalı, profesyonelliğin önündeki engellerin belirlenmesi ve düzeltilmeye çalışılması, idealize ettiğimiz hemşireyi yetiştirirken de eğitim sistem ve müfredatın profesyonel standartlara göre oluşturulması gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Meslek, Profesyonel tutum, Hemşirelik ve Profesyonellik Algısı.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHarran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.subjectMeslek, Profesyonel tutum, Hemşirelik ve Profesyonellik Algısıen_US
dc.titleElazığ il merkezinde çalışan hemşirelerin kendilerini profesyonel açıdan nasıl algıladıklarının belirlenmesien_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
298838.pdf824.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.