Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11513/696
Başlık: | Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme algıları |
Yazarlar: | Rençber, İbrahim Halil |
Anahtar kelimeler: | Ahlak bilgisi Öğretmen algısı |
Yayın Tarihi: | 2010 |
Yayıncı: | Harran Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu araştırmada, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenlerinin yeni programda öngörülen ölçme ve değerlendirme ile ilgili görüşleri tespit edilmiş ve bu görüşlerin, cinsiyet, mezun olunan üniversite, mezun olunan bölüm, görev süresi, lisansüstü eğitim yapıp-yapmama durumu, haftalık girilen ders saati sayısı, ders yapılan sınıfların ortalama mevcudu, ölçme değerlendirme konusunda düzenlenen hizmet içi eğitim kurslarına katılım durumu, alanla ilgili (ilahiyat ve eğitim) akademik yayınları takip etme durumu ve alanla ilgili düzenlenen bilimsel etkinliklere (sempozyum, panel vb.) katılım durumu faktörlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenlerinin sahip olmaları gereken yeterliklerin belirlenmesinde, tarafımızdan geliştirilen ?Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Ölçme Ve Değerlendirme Algıları Tutum Ölçeği? adlı ölçek kullanılmıştır. Geliştiren bu ölçek, toplam 55 maddeden oluşmaktadır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenlerinin algılarını ölçen bu maddelerin oluşturduğu altı boyut şunlardır : Öz değerlendirme algıları.? Akran değerlendirme ve grup değerlendirme algıları.? Gözlem algıları.? Sözlü sunum algıları.? Proje ödevleri algıları.? Öğrenci ürün dosyası algıları. Araştırmanın çalışma evreni, Şanlıurfa il merkezindeki ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Bu öğretmenlerden evreni temsil edecek şekilde 114 kişilik bir örneklem grubu oluşturulmuştur. Uygulanan ölçme araçlarının 114 tanesinin geri dönüşü sağlanmış ve bunların tamamı değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS tekniği ile varyans analizi, t-testi, LSD çoklu karşılaştırma testi ve Pearson Correlation (İlişki) testi kullanılmıştır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11513/696 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
262280.pdf | 869.23 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.