Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/565
Başlık: Kırıkkale ili kentsel alanında tüketicilerin tavuk ürünleri tüketim düzeyleri ve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
Yazarlar: Işıklar, Naciye
Yayın Tarihi: 2010
Yayıncı: Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Bu çalışma, Kırıkkale ili kentsel alanında tüketicilerin tavuk ürünleri tüketim düzeyleri ve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan araştırma için gerekli veriler kentsel alanı temsil edecek şekilde farklı gelir ve eğitim düzeylerine sahip ailelerden anket yoluyla elde edilmiştir. Anket çalışmaları 2009-Nisan-Temmuz aylarında yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, incelenen ailelerde kişi başına yıllık tavuk eti tüketimi ortalama olarak 14.9 kg, aile başına yıllık tavuk eti tüketimi ise 59.5 kg, aile başına aylık yumurta tüketimi 104.7 adet, kişi başına yıllık yumurta tüketimi ise 314.1 adet olarak bulunmuştur. Tüketicilerin gelir düzeylerinin artmasıyla yumurta tüketim düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin yumurta alım sıklığı; %49.3 oranında ayda bir satın aldıkları gözlenirken,%25.7'si haftada bir satın almaktadır. Tüketicilerin ortalama %32.7'si beyaz renkli yumurta, %53.3'ü kahverengi yumurta almayı tercih etmektedirler. Ailelerin çok önemli bir kısmı (%83.3), yumurtayı öncelikle sabah kahvaltılarında tüketmek amacıyla aldıkları gözlemlenmiştir. Tüketicilerin tavuk eti alım sıklığı incelendiğinde %36'sının ayda bir kere tavuk eti satın aldıkları gözlenirken, %35.7'si haftada bir, %22.7 iki haftada bir ve %3.6'sının haftada birden fazla tavuk eti aldıkları tespit edilmiştir. Tüketicilerin ortalama %32 tavuk etini tüm olarak satın alırken, %%66 parça halinde satın aldıklarını bildirmişlerdir. Tavuk etinde en çok tercih edilen kısım %52.7 oranı ile but eti olurken, bunu %23.7 ile göğüs eti izlemektedir. Tavuk etini bütün halde alanların %54'ü karkasın orta büyüklükte olmasını arzu etmektedirler. %76.9 oranında ailenin tavuk etini marketten almayı tercih ettikleri tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/565
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
260036.pdf528.98 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.