Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/551
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKaraçizmeli Güzeler, Ayşe-
dc.date.accessioned2019-06-25T11:50:08Z-
dc.date.available2019-06-25T11:50:08Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/551-
dc.description.abstractMobilite kavramı ve mobil teknolojilerin hayatımıza girmesiyle birlikte bankacılık, eğlence, müşteri ilişkileri, satış geliştirme, ticaret gibi bir çok işlem mobil araçlara uygun hâle getirilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde mobilitenin ortaya çıkardığı yeni bir pazarlama trendi olan mobil pazarlama ile ilgili literatür taramasına yer verilmiş ve mobil pazarlamanın başarı kriterlerine değinilmiştir. Doğru bir şekilde yapıldığı takdirde mobil pazarlama, markaların tüketici ile doğrudan iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimi için büyük avantajlar sağlayabilir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı mobil pazarlamaya yönelik tüketici eğilimlerini araştırmak ve mobil pazarlamanın günümüzdeki konumunu belirleyerek gelecekte ulaşacağı yer konusunda bir fikir oluşturmaktır. Çalışmanın teorik çerçevesini birinci ve ikinci bölüm oluştururken, üçüncü bölümde Şanlıurfa'da reklam ya da kampanya içerikli kısa mesajların tüketici davranışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada Şanlıurfa'daki mobil telefon abonelerinin demografik yapısı irdelenmiş, çeşitli demografik faktörlere göre mobil pazarlama ile ilgili tutumları ölçülmüş, izinli pazarlama temelli ve ödüllü mobil pazarlamanın gerekliliği ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHarran Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.subjectCep telefonu = Mobile phone ; Kısa mesaj = Short message ; Mobil pazarlama = Mobile marketing ; Pazarlama = Marketing ; Pazarlama yöntemleri = Marketing methods ; Reklam kampanyası = Advertising campaigns ; Reklamlar = Advertisements ; Tüketici davranışı = Consumer behavioren_US
dc.titleMobil pazarlama ve SMS (kısa mesaj) ile yapılan reklam ve kampanyaların tüketici davranışı üzerindeki etkilerine yönelik bir uygulama: Şanlıurfa örneğien_US
dc.typeThesisen_US
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
249995.pdf1.03 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.