Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/524
Başlık: Gaziantep ili Nizip ilçesinde tüketicilerin tavuk eti ve yumurta tüketim düzeyleri ile tüketim alışkanlıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma / A study on determination of level of chicken meat and egg consumption and consumption patterns of consumers in Nizip/Gaziantep
Yazarlar: TAŞKIN, ATİLLA
Anahtar kelimeler: Ziraat = Agriculture Dizin:Gaziantep-Nizip = Gaziantep-Nizip ; Pazarlama = Marketing ; Tavuk eti = Chicken meat ; Tüketici davranışı = Consumer behavior ; Tüketim alışkanlıkları = Consumption habits ; Yumurtalar = Eggs
Yayın Tarihi: 2003
Özet: GAZİANTEP İLİ NİZİP İLÇESİNDE TÜKETİCİLERİN TAVUK ETİ VE YUMURTA TÜKETİM DÜZEYLERİ İLE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Atilla TAŞKIN Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Zootekni Anabilim Dalı Danışman: Doç Dr. Turgay ŞENGÜL Jüri Doç Dr. Turgay ŞENGÜL Prof. Dr. Bahri KARLI Yrd. Doç Dr. Zeki DOĞAN Bu çalışma, Gaziantep îli Nizip İlçesi kentsel alanında tüketicilerin tavuk eti ve yumurtası tüketim düzeylerini ve tüketim davranışlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan araştırma için gerekli veriler kentsel alanı temsil edecek şekilde farklı gelir ve eğitim düzeyine sahip ailelerden anket yoluyla elde edilmiştir. Anket çalışmaları 2003 Şubat - Mart aylarında yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, incelenen ailelerde kişi basma yıllık tavuk eti tüketimi ortalama olarak 12.5 kg, aile basma yıllık tavuk eti tüketimi ise 62.2 kg, aile basma aylık yumurta tüketimi ortalama olarak 66.1 adet, kişi basma yıllık yumurta tüketimi ise 159.2 adet olarak bulunmuştur. Tüketicilerin gelir ve eğitim düzeyinin artmasıyla yumurta tüketim düzeylerinin az da olsa arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin yumurta alım sıklığı olarak %3 1.6 'sının iki haftada bir yumurta satın aldığı gözlenirken, ayda bir alanların oranı ise % 16.8 olarak bulunmuştur. Tüketicilerin ortalama %26.8 beyaz renkli yumurta, %6.8 kahverengi yumurta almayı tercih ettiklerim bildirmişlerdir. Ailelerin çok önemli bir kısmı (%68.4) yumurtayı öncelikle sabah kahvaltılarında tüketmek amacıyla aldıklarını söylemişlerdir. Tavuk eti tüketim düzeyinin farklı gelir ve eğitim gruplarında değişiklik gösterdiği ve tüketicilerin gelir ve eğitim düzeyine bağlı olarak tavuk eti tüketim düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin tavuk eti alım sıklığı incelendiğinde tüketicilerin % 42.4'ünün iki haftada bir tavuk eti satın aldığı gözlenirken, %28.8'i haftada bir, %14.4'ü ayda bir ve %14.0'ının haftada birden fazla aldığı tespit edilmiştir. Tüketicilerin ortalama %40.8 tavuk etini tüm olarak satın alırken, %59.2 parça halinde sata aldıklarını bildirmişlerdir. Tavuk etinde en çok tercih edilen kısım %46.8 oranı ile but eti olurken, bunu %32.0 oram ile göğüs eti izlemektedir. Tavuk etini bütün halinde alanların %45.2'si karkasın orta büyüklükte olmasını arzu etmektedir. Tüketicilerin tavuk eti alım yerleri önemli ölçüde farklılık göstermiş ve tüketicilerin %72.8'lik kısmının tavuk etini marketten satın aldıkları saptanmışta-. Gelir ile eğitim arasında yüksek düzeyde (PO.01) pozitif korelasyon bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELER: Nizip, tavuk eti, yumurta tüketimi, pazarlama, tüketici. 58
URI: http://hdl.handle.net/11513/524
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
131144.pdf2.88 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.