Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHARMAN, KAMİL-
dc.date.accessioned2019-06-24T13:54:13Z-
dc.date.available2019-06-24T13:54:13Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/441-
dc.description.abstract72 V. ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER 1- ÖZET Bu araştırma ilköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bir yıllık bir zaman süreci içinde yürütülen bu araştırmanın başlangıcında yayınlanan konuyla ilgili kaynaklar taranmış konu ile ilgili araştırmalar üzerinde yapılan incelemeler sonucunda araştırma projelendirilmiş ve veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 1998-99- öğretim yılında Şanlıurfa il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarının ikinci kademesindeki öğrenciler ve Şanlıurfa İl merkezindeki ilköğretim okullarında yabancı dil derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örnekleme tespitinde, kademeli örnekleme yöntemi uygulanmış, Şanlıurfa'daki her birinde eşit sayıda okul olmak üzere 9 ilköğretim okulu örnekleme alınmıştır. İlköğretim okullarında yabancı dil dersine giren öğretmenlerin ve bu okulları ikinci kademesinde okuyan öğrencilerin, yabancı dil öğretiminde karşılaşılan problemleri tespit etmek amacıyla öğretmen ve öğrenciler için ayn ayrı iki anket hazırlanmıştır. Öğretmenler için hazırlanan anket, I. bölümde dokuz II. bölümde yirmi beş olmak üzere toplam otuz dört sorudan oluşmaktadır. Öğretmenlere uygulanan anket formunun II. kısmındaki sorular "çok yüksek" "yüksek" "orta", "zayıf, "çok zayıf; "her zaman", "zaman zaman", "hiçbir zaman" ve farklı olarak da üç seçenekli sorulardan oluşmaktadır. Öğrencilere uygulanan ankette I. bölümde 6, II. bölümde 21 olmak üzere 27 sorudan oluşmaktadır. I. bölümdeki sorular kişisel sorulardır. II. bölümdeki sorular, "çok iyi", "iyi", "orta", "zayıf; "her zaman", "zaman zaman", "hiç bir zaman" ve değişik şıklı sorulardan oluşmaktadır. Anket formları aracılığıyla toplanan veriler teker teker tablolara dönüştürülmüştür. Yukarıda sözü edilen tablolar, A- Öğretmen ve Öğrencilere İlişkin Kişisel Bilgiler 1- Öğretmenlere İlişkin Kişisel Bilgiler 2- Öğrencilere İlişkin Kişisel Bilgiler B- Eğitim Programlarına İlişkin Bulgular 1- Amaca İlişkin Bulgular 2- Muhtevaya İlişkin Bulgular 3- Öğretim Süreçlerine İlişkin Bulgular. 4- Değerlendirmeye İlişkin Bulgular Şeklinde Düzenlenerek yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, ilköğretim okullarında okutulan yabancı dil derslerinin program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar belirlenmiş olup, günümüzde ilköğretim okullarındaki dil öğretiminin çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile yapılmasını büyük bir önem arz ettiği üzerinde durulmuştur. Dil öğretiminin çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile olacağını ortaya koyan araştırmaların yapılması gibi öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Ders programları = Curriculum ; Dil öğretimi = Language teaching ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Öğrenciler = Students ; Öğretmenler = Teachers ; İlköğretim = Primary education ; İngilizce = Englishen_US
dc.titleŞanlıurfa ilköğretim okullarında yabancı dil dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar / Teaching English problems in primary schools in Şanlıurfaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
087449.pdf3.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.