Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4413
Title: SOSYAL MEDYANIN SEÇMEN DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: X, Y VE Z KUŞAKLARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ)
Authors: KÜÇÜK, AYŞE
Keywords: Sosyal Medya, Seçmen Davranışı, Kuşaklar, X Kuşağı, Y Kuşağı, Z Kuşağı
Issue Date: 2025
Abstract: 21. yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler, toplumsal yapıyı ve günlük yaşam pratiklerini tümüyle değiştirmiştir. Gelişen teknoloji, sosyal ağların ortaya çıkmasına zemin hazırlamış ve bireylerin iletişim ve haberleşme biçimlerini farklı bir boyuta taşımıştır. Dijitalleşme, başta iletişim olmak üzere günlük yaşamın her alanında etkisini hissettirmeye başlamıştır. Toplum yaşamının en dinamik alanlarından biri olan siyaset, toplumsal yaşamda medyana gelen her türlü değişim ve gelişmeden etkilenmektedir. Siyasal katılım ve oy verme davranışı da dijital çağın etkisi altında kalmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın konusu, sosyal medyanın seçmen davranışı üzerindeki etkisinin X, Y ve Z kuşakları açısından incelenmesidir. Çalışmanın amacı, sosyal medyanın seçmen davranışı üzerindeki etkisini ve bu etkinin X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Şanlıurfa’nın merkez ilçeleri evren olarak seçilmiş ve 657 kişilik bir örneklem grubuna anket çalışması uygulanmıştır. Bu kapsamda anket formunda kuşakların sosyal medya kullanımları ile siyasal ilgi, siyasal bilgi, siyasal kanaat, siyasal eylem düzeylerini ve oy verme davranışlarını ölçmeye yönelik sorular yer almaktadır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, sosyal medyanın seçmen davranışı üzerindeki etkisinin kuşaklar arasında beirgin farklılıklar göstermediğini ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmada, kuşakların sosyal medya kullanımları ile siyasal davranışları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki tespit edilmemiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, her üç kuşağın da siyasal tercihlerinde sosyal medyadan etkilenmediğini göstermektedir. Çalışma, seçmen davranışları üzerinde sosyal medya faktörü dışındaki çeşitli bilişsel ve toplumsal faktörlerin etkili olabileceğini ortaya koymaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11513/4413
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.