Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4365
Title: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞ TATMİNİ VE MENTAL İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Authors: ABRAK, SEDAT
Keywords: Spor, Beden eğitimi, Mental iyi oluş , İş tatmini
Issue Date: 2024
Abstract: İş tatmini, bireylerin işlerinden duydukları memnuniyet derecesini ve işlerine yönelik genel tutumlarını ifade eden, iş performansı, bağlılık ve genel yaşam kalitesi ile yakından ilişkili önemli bir kavramdır. Mental iyi oluş ise, bireyin duygusal, psikolojik ve sosyal işlevselliğini kapsayan, yaşamdan aldığı tatmin ve genel ruh sağlığı ile doğrudan bağlantılı bir durumdur. Bu araştırmada, Şanlıurfa ilinde resmi ortaokul ve liselerde görev yapan 339 katılımcı beden eğitimi öğretmeninin iş tatmini ile mental iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişki yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile incelenmiştir. Araştırmada iş tatmini ölçeği ve mental iyi oluş ölçekleri uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS ve Mplus yazılımları kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, beden eğitimi öğretmenlerinin iş tatmini ile mental iyi oluş düzeyleri arasında anlamlı ve güçlü bir ilişki olduğunu istatistiksel olarak ortaya koymuştur (p < 0,05). Elde edilen bulgulara göre medeni durum, cinsiyet ve kazanç parametrelerinin mental iyi oluş üzerinde anlamlı bir yordayıcı olmadığı belirlenmiş ve bu değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p > 0,05). Bu araştırma, Şanlıurfa ilinde beden eğitimi öğretmenlerinin iş tatmininin mental iyi oluşlarını belirgin bir şekilde etkilediğini göstermekte olup, eğitim politikalarının geliştirilmesi ve öğretmenlerin mesleki memnuniyetinin artırılması açısından önemli çıkarımlar sunmaktadır..
URI: http://hdl.handle.net/11513/4365
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
205325006_Sedat_ABRAK_30215413548.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.