Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4182
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAçar, Handan-
dc.date.accessioned2025-03-20T07:44:59Z-
dc.date.available2025-03-20T07:44:59Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/4182-
dc.description.abstractBloom taksonomisi farklı öğrenme seviyelerine göre eğitimsel öğrenme hedeflerini sınıflandırmakta olup bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan olmak üzere üç alanı kapsamaktadır. Bilişsel alan, bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme seviyelerini içerirken duyuşsal alan değerler, tutumlar gibi davranışsal öğelere vurgu yapar. Psikomotor alan ise, motor becerilere odaklanmaktadır. Pek çok yükseköğrenim kurumu, öğrencilerin eğitim süreçleri sonunda kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri açıkça belirleyen öğrenme çıktıları oluşturur. Eğitim kurumlarında, ders öğrenme çıktılarını Bloom taksonomisinin seviyelerine göre tasarlamak ve öğrenme çıktılarının değerlendirme öğelerine uygunluğunu sağlamak, öğrenci öğreniminin iyileştirilmesi için kritik bir adımdır. Ancak, her dönem öğretim görevlileri ve yöneticiler, eşleştirmeyi manuel olarak yaparken binlerce öğrenme çıktısı üzerinden geçmek zorunda kalmaktadır.en_US
dc.subjectDoğal Dil İşleme, Bloom Taksonomisi, Metin Sınıflandırma,Öğrenim Çıktıları, Uzun Kısa-Süreli Bellek, Tekrarlayan Sinir Ağlarıen_US
dc.titleÖĞRENME ÇIKTILARININ DERİN ÖĞRENME İLE BLOOM TAKSONOMİSİ'NE GÖRE SINIFLANDIRILMASIen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3)tez.pdf4.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.