Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/4058
Başlık: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Yazarlar: TEPE, ESRA
Anahtar kelimeler: DKAB Öğretim Programı, Çokkültürlülük, Çokkültürlü eğitim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri
Yayın Tarihi: 2024
Özet: Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime ilişkin görüşlerini belirmeye çalışmaktır.Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında çeşitli illerde görev yapan 31 DKAB öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırmada, veriler DKAB öğretmenleri ile yapılan bireysel görüşmelerle elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda ulaşılan bulgular sekiz tema ile sınıflandırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre katılımcılar genel itibariyle çokkültürlülük anlayışını ırk, etnik köken ve mezhepsel açıdan ele almaktadırlar. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre DKAB öğretmenleri, farklı kültürlerin yer aldığı bir sınıf ortamında çalışmaya ilişkin olumlu bir tutuma sahiptirler. Bununla beraber öğretmenlerimize göre çokkültürlü bir sınıf ortamında görev yapmanın zorlukları geçmiş yıllara oranla daha düşük seviyelerdedir. Katılımcıların farklı kültürlerden oluşan bir sınıf ortamında eşit başarıyı sağlamak ve öğrencinin kendini rahat hissetmesi için farklı yöntem ve teknikleri işe koydukları ve aktif katılımı sağlamaya çalıştıkları görülmektedir. Yapılan görüşmelerde öğretim programlarında çokkültürlülüğe yeterince yer verilmediği dile getirilmiştir. Çokkültürlü eğitime yönelik olumlu bir tutuma sahip olan öğretmenlerinin daha çok ortaöğretimde görev yapan öğretmenler olduğu görülmüştür. Özellikle eğitim sistemimizin çokkültürlülük bağlamında nitelikli bir yapıda olmadığını belirtilmiştir. Ayrıca, hizmet öncesi veya hizmet içi eğitim süreçlerinde çokkültürlülüğe ilişkin yeterli düzeyde bir eğitime tabi tutulmadıklarını dile getirmişlerdir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/4058
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.