Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4047
Title: KRAL SUUD ÜNİVERSİTESİ DİL ENSTİTÜSÜ ARAPÇA SERİSİ’NİN SÖZ VARLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Authors: KILIÇ, MÜSLÜM
Keywords: Söz varlığı, Sözcük, Dil öğretimi, Dil öğretim metotları, Dil öğretimi sorunları
Issue Date: 2024
Abstract: Çalışmamızın konusu, Kral Suud Üniversitesi Arapça Dil Enstitüsü tarafından farklı komisyonlara hazırlatılan ve kısa adı “Arapça Konuşamayanlara Arapçayı Öğretme Serisi” olan ve el- ‘Arabiyye Li’l Ḥayât, el-Ḳırâatu‘l Muyessera ve el-Ḳavâi‘du’l-Aʿrabiyyetu‘l- Muyessera olarak bölümlere ayrılmış olan serideki söz varlığını çeşitlerine ayırarak incelemek ve sıklık dizinlerini ortaya koymaktır. Öncelikle söz varlığının tanımı, kapsamı, çeşitleri, yabancı ders kitaplarında bulunan söz varlığında bulunması gereken özellikler ortaya konmaya çalışılmıştır. İlgili seride geçen söz varlığı çeşitlerinin tanımları yapılıp, seriyi oluşturan üç bölümdeki söz varlığını oluşturan bütün sözcükler ve bu sözcüklerin her bölümde kaç defa geçtiği tespit edilmiştir. Seriyi oluşturan bölümlerde geçen söz varlığının birbirleriyle sayısal ve oransal karşılaştırılmaları yapılmıştır. Ayrıca yabancı dil öğretiminde uygulanması gereken metotlar, karşılaşılan sorunlar ve bu metotlar ile sorunların söz varlığı ile olan ilişkisini tespit edilmiştir. Ülkemizde birçok üniversitede okutulan serinin belirtilen standartları sağlayıp sağlamadığı açısından çalışmanın sunacağı katkı ve bu değerlendirmenin yapılmasını sağlayacak sayısal veriler önem arzetmektedir. Sonuç olarak toplanan veriler ışığında ilgili serinin söz varlığının kapsam, çeşitlilik ve sayısal açıdan Uluslararası dil standartlarına ve diğer dil öğretim kriterlerine uygun olup olmadığı ayrıca dil öğretiminde karşılaşılan sorunları ne derece içerdiği ortaya konmaya çalışılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11513/4047
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MÜSLÜM KILIÇ TEZ.pdf6.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.