Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇELİK, EMİNE-
dc.date.accessioned2024-08-26T06:21:57Z-
dc.date.available2024-08-26T06:21:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/4018-
dc.description.abstractBu ortaokul 8. sınıfların ısı ve sıcaklık ilişkileri kavram yanılgılarının çok aralıklarının testle belirlenmesi ve bu kavram yanılgılarının kavramsal değişimleriyle metinleriyle yenilenebilir enerji. Çalışmanın koşulları kolay alış verişi durum çalışmasıyla seçilmiş Şanlıurfa'daki bir devlet ortaokulunda bulunan 49 sekizinci sınıf öğrencisi oluşmaktadır. Deney grubunda 26 (15 kız ve 11 erkek öğrenci), kontrol grubunda ise 23 öğrenci (15 kız ve 8 erkek öğrenci) bulunmaktadır. Bu çalışma güzel araştırma yönteminin yarı geçici bir çalışmadır. Bu etkili, öntest-sontest eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. 8.sınıfların ısı ve sıcaklık ilişkileri kavramı yanılgılarını belirlemek için ısı ve sıcaklıkla ilgili dört oda kavram yanılgısı belirleme testinde kullanılmıştır. Belirlenen kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından piyasaya sürülmek ve uzmanlaşmak ile geçerliği sağlanmaya çalışılan kavramsal değişim metinleri (KDM) kullanılmıştır. Çalışmanın başında deney ve kontrol edilmesi, ısı ve sıcaklıkla ilgili dört çalışma yanılgısı belirleme kavramı testi öntest olarak hazırlanmıştır. Daha sonra deney grubu ısı ve sıcaklık konusuyla ilgili olarak düzenlenmiş KDM'ler dağıtılmış, kontrol grubu ise düz metinler dağıtılmıştır. Metinler verildikten bir hafta sonra ısı ve sıcaklıkla ilgili dört çalışma konsepti yanılgısı belirleme testi sontest olarak hazırlandı. Grupların öntest ve sontest puanlarının normal dağılım göstermediğini test etmek için Shapiro Wilk kullanıldı. Test bileşenlerinin ön ve son test puanlarının normal dağılım göstermediği görüldü. Bu nedenle verilerin analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesi için parametrik olmayan sıralı ANCOVA (Quade yöntemi) testi yapılmıştır. Parametrik olmayan sıralı ANCOVA testinin çalıştırılmasına göre deney ve kontrol gruplarının sontest puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (F (1, 47) = 0.24, p = 0.62). KDM'ler ile metinlerin içindeki ısı ve sıcaklık ilişkileri kavramı yanılgılarını aralarında anlamlı bir farklı güçler. Ancak mevcut yerdeki her bir kavram yanılgısı (KY1, KY2 ve KY3) için KDM'ler ile düz metinlerin verildiği gruplarda öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı ayrı ayrı bölümlere ulaşılmıştır. KDM'lerin verildiği gruplarda KY1, KY2 ve KY3 kavram yanılgılarının her biri için öntest ve sontest puanları arasında anlamlı ve sontest puanları arasında bir fark olduğu tespit edilmiştir. Düz metinlerin verildiği gruplarda ise KY2 kavramı yanılgısının öntest ve sontest puanları arasında anlamlı ve sontest puanları arasında bir farkın mevcut olduğu, KY1 ve KY3 kavram yanılgıları için öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. dolayısıyla KY1,KY2 ve KY3 için oluşturulan KDM'ler tarafından yapılan olası kavram yanılgılarını bulmak için kullanılabilir.en_US
dc.subjectIsı, Sıcaklık, Kavram Yanılgısı, Kavramsal Değişim Metni, Fen Eğitimien_US
dc.title8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ İYİLEŞTİRİLMESİen_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EMİNE ÇELİK TEZ ÖNİZLEME_CD.PDF6.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.