Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/4014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMARDİNLİ, İSMAİL-
dc.date.accessioned2024-08-23T05:46:16Z-
dc.date.available2024-08-23T05:46:16Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/4014-
dc.description.abstractBilgi iletişim teknolojilerinde (BİT) yaşanan gelişmeler ile birlikte yerel hizmet sunumunun dijital ortama taşındığı çağda, belediyelerin hizmet sunumunda verimlilik, etkinlik, şeffaflık, hesap verebilirlik ve kesintisiz hizmet sunumu gibi amaçlar için dijital araçlardan yararlanma isteği ebelediyecilik kavramını ortaya çıkarmıştır. Vatandaş odaklı hizmet ve katılımcı bir yönetim anlayışı için hayati öneme sahip e-belediyecilik uygulamaları Türkiye’de 2000’li yıllardan itibaren yaşanan dijital dönüşüm ile ortaya çıkmıştır. Başlangıçta merkezi projeler ile hizmetlerini dijital ortama taşıyan belediyeler zamanla kendi web sitelerini oluşturarak e-belediyecilik hizmetlerini kendi web sayfaları ve çeşitli e-belediyecilik uygulamaları üzerinden halkın erişimine sunmuştur. Bu çalışmada Mardin ve Şanlıurfa Büyükşehir Belediyelerinin BİT destekli olarak sundukları yerel hizmetleri e-belediyecilik bağlamında çeşitli değişkenler üzerinden analiz etmek ve bu illerdeki halkın söz konusu bu hizmetlere ilişkin tutumlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada Mardin ve Şanlıurfa illerinin merkez ilçelerinde yaşayan 452 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analiz programı SPSS’de belirlenen hipotezler bağlamında analiz edilmiştir. Ayrıca araştırmaya konu olan büyükşehir belediyelerinin web siteleri, “içerik”, “kullanılabilirlik”, “hizmet/servis”, “gizlilik/güvenlik”, “yurttaş ve sosyal etkileşim” ile “operasyonel”, “formel”, “enformasyonel” ve “stratejik yeterlilik” değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda her iki büyükşehir belediyesinin de e-belediyecilik bağlamında çeşitli değişkenler açısından bazı temel eksikliklere sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, vatandaşların ebelediyecilik uygulamalarına ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler bağlamında farlılıklar arz ettiği görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectBilgi İletişim Teknolojileri, E-Belediyecilik, Mardin Büyükşehir Belediyesi, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesien_US
dc.titleE-BELEDİYECİLİK UYGULAMALARI KAPSAMINDA BELEDİYECİLİK HİZMETLERİ VE HALKIN TUTUMU: MARDİN VE ŞANLIURFA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ ÖRNEĞİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ismail mardinli.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.