Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11513/3982
Title: | TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF YÖNTEMİNİN 6.SINIF SES VE ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNE ETKİSİ |
Authors: | KILINÇ, BÜŞRA |
Keywords: | Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yöntemi, Akademik Başarı, Tutum, 21. Yüzyıl becerileri, Ses ve Özellikleri |
Issue Date: | 2024 |
Abstract: | Bu araştırmada, ters yüz edilmiş sınıf yönteminin 6. sınıf fen bilimleri dersinin “Ses ve Özellikleri” ünitesinde öğrencilerin akademik başarı, tutum ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi ve öğrencilerin bu uygulamalar hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlamaktadır. Araştırmanın yöntemi karma araştırma yöntemlerinden biri olan açıklayıcı ardışık desen kullanılmıştır. Yöntemin nicel boyutunda 6. sınıf öğrencilerinin ters yüz öğrenme modeli ile tasarlanan etkinliklerin “Ses ve Özellikler” Ünitesi’ni öğrenmelerine ve fen bilimleri dersine yönelik 21. yüzyıl becerilerine ve tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel kısmı, 2023-2024 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Şanlıurfa ili Haliliye ilçesinde bulunan bir ortaokulda 6.sınıfta öğrenim gören iki şubedeki toplam 50 öğrenci ve fen bilimleri dersi öğretmeni oluşturmaktadır. “Ses ve Özellikleri” konusunun öğretiminde, 12 haftalık uygulama sürecinde, deney grubunda TYES yöntemi (Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yöntemi), kontrol grubunda ise 2018 fen bilimleri öğretim programındaki yöntemler kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, akademik başarı testi, fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeği, ortaokul öğrencilerine yönelik 21. yüzyıl becerileri ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 25.00 paket programı kullanılmıştır. Nitel veriler için de içerik analizi yapılarak deney grubundaki öğrencilerin TYES uygulaması hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmanın nicel bulguları sonucunda deney ve kontrol grubunda gerçekleştirilen öğretim uygulamaları sonrasında akademik başarı fen bilimleri dersine yönelik tutum ve 21. yüzyıl becerileri bakımından deney ve kontrol gruplarının puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca öğrenciler, ters yüz edilmiş sınıf yönteminin akademik başarıya, fen bilimleri dersine karşı tutumlarına ve 21. yüzyıl becerilerine olumlu anlamda etkisinin olduğu yönünde görüşlerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğrencilerin akademik başarıları, fen bilimleri dersine karşı tutumlarının ve 21. yüzyıl becerilerinin gelişimi açısından TYES yönteminin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca TYES yöntemi ile ders işlenen deney grubundaki öğrencilerin uygulama ile ilgili çoğunlukla olumlu görüşlere sahip oldukları da görülmüştür. Buda öğrencilerin, TYES yönteminin fen bilimleri dersinde kullanılmasının mevcut öğretim programına göre daha faydalı olduğunu ortaya koymaktadır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11513/3982 |
Appears in Collections: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6 adet - Kopya (2) - Kopya.pdf | 38.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.