Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDEMİR, NEVAL-
dc.date.accessioned2024-07-02T05:47:15Z-
dc.date.available2024-07-02T05:47:15Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3895-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılmasıdır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeline yer verilmiştir. Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde (Eyyübiye, Haliliye, Karaköprü) görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılımları sağlanmış toplam 108 fen bilgisi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri; Kişisel Bilgi Formu, Küresel Isınma Bilgi Anketi, Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Geliştirilmiş Öğretim Gözlem Protokolü kullanılarak toplanmıştır. Veriler; Bağımsız Örneklemler T-Test, Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyon ve Çoklu Regresyon kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin ders verdikleri sınıfların öğrenci sayısı ortalaması arttıkça küresel ısınma bilgi düzeylerinin azaldığı; öğretmenlerin küresel ısınma bilgi düzeyleri arttıkça, teknopedagojik eğitim yeterliklerinin ve öğretmen öz yeterliklerinin arttığı; teknopedagojik eğitim yeterliklerinden birindeki artışın, diğer yeterliklerde yüksek düzeyde artışa neden olduğu; okulun imkânlarını yeterli gören öğretmenlerin teknopedagojik eğitim yeterliklerinden etik ve uzmanlaşma puanlarının yüksek olduğu; bilimsel çalışmaları ve küresel ısınma haberlerini daima takip eden ve küresel ısınma bilgilerini öğrencilerle daima paylaşan öğretmenlerin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin ve öğretmen özyeterliklerinin yüksek olduğu; öğretmenlerin yaşları arttıkça teknopedagojik eğitim yeterliklerinden uygulama boyutunun azaldığı; öğretmenlerin haftalık ders saati süreleri arttıkça teknopedagojik eğitim yeterliklerinden uygulama boyutunun arttığı; öğretmen özyeterliklerinden birindeki artışın, diğer yeterliklerde yüksek düzeyde artışa neden olduğu; teknopedagojik eğitim yeterliklerindeki artışın ya da öğretmen özyeterliklerindeki artışın, bu iki yeterliliğin genelinde bir artışa neden olduğu; sınıf içi uygulamalardan birindeki artışın, diğer uygulamalarda yüksek düzeyde artışa neden olduğu görülmüştür. Çalışmada, fen bilgisi öğretmenlerinin küresel ısınma bilgi düzeyleri, teknopedagojik eğitim yeterlikleri ve öz yeterlikleri; sınıf içi uygulamalarını pozitif yönde ve anlamlı olarak yordamadığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarının; fen bilimleri öğretmenlerinin çalışmalarına yol göstereceğine, fen öğretimine yönelik programlara ve alan yazına katkısının olacağına ve yapılması düşünülen etkinlikleri teşvik edeceğine inanılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectFen bilimleri, küresel ısınma, teknolojik pedagojik alan bilgisi, öz yeterlik, sınıf içi uygulamalaren_US
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN KÜRESEL ISINMA KONUSUNDAKİ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ VE SINIF İÇİ UYGULAMALARININ ARAŞTIRILMASIen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yüksek Lisans Tezi - Neval DEMİR.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.