Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTOPTAN, AYŞE NUR-
dc.date.accessioned2024-06-28T06:09:38Z-
dc.date.available2024-06-28T06:09:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3888-
dc.description.abstractSosyal medya, sosyal medya platformları ve dijitalleşme bu dönemde insan hayatının neredeyse tümünü kuşatmış durumdadır. Göç eden bireyler veya topluluklar, dijital platformlar sayesinde birçok kitleye ulaşabilmekte çektikleri zorlukları sosyal medya veya başka dijital ortamlar aracılığıyla paylaşabilmektedirler. Buna mukabil ev sahibi toplum da göçmen gruplara karşı duygu ve düşüncelerini sosyal medya aracılığıyla iletebilmektedir. Bu çalışmada göçmenler arasında en nitelikli kişiler olarak görülen üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım pratikleri ele alınmıştır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacını Suriyeli öğrencilerin dijital araçları niçin ve nasıl kullandıkları, sanal ortamda neler paylaştıkları, ev sahibi toplumun onlara karşı tutumlarını nasıl buldukları ve bunları dijital ortamlarda nasıl dile getirdikleridir. Bu çalışmada, detaylı bulgulara erişmek amacıyla nitel yöntem tercih edilmiş ve nitel yöntemin tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sahası olarak yoğun Suriyeli göçmen nüfusuna sahip Şanlıurfa’da yine yoğun bir Suriyeli öğrenci sayısına sahip Harran Üniversitesi örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre sosyal medya iletişim, enformasyon, sosyalleşme ve propaganda amaçlı kullanılmaktadır. Suriyeli öğrencilerin sosyal medya araçlarını aile, akraba ve arkadaşlarıyla iletişim kurmak amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin sosyal medyayı çeşitli amaçlarla kullansalar da göç sürecinde göç etmek istedikleri yerler hakkında birbirleriyle bilgi paylaşmak için de sıklıkla kullandıkları anlaşılmıştır. Özellikle uyum sürecinde sosyal medya paylaşımlarının olumsuz etkilerinin olumlu etkilerine oranla daha fazla olduğu anlaşılmıştır. Göç sürecinde sosyal medyanın etkisinin kapsamlı incelenmesi için diğer grupların da araştırma konusu yapılması önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectGöç, Dijitalleşme, Sosyal Medya, Suriyeli Üniversite Öğrencileri, Harran Üniversitesien_US
dc.titleSURİYELİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANMA PRATİKLERİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AYŞE NUR TOPTAN TEZ. 17 MAYIS 2024.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.