Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3773
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGENÇ, EYYÜP-
dc.date.accessioned2023-10-09T09:15:01Z-
dc.date.available2023-10-09T09:15:01Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3773-
dc.description.abstractBu çalışmada “farklı inanç, adet ve gelenek sahibi topluluklara yönelik İslam tebliği nasıl yapılmalı” sorusuna cevap verilmeye çalışılmıştır. Bu yapılırken de en başta Kur’an âyetleri olmak üzere tefsir ve hadis kaynakları esas alınarak Hz. Peygamber’in tebliğ metotları rol model alınmaya çalışılmıştır. Hz. Peygamber’in farklı grup ve kesimlere kişisel psikoloji, toplumsal temayül ve benzeri farklı zeminlere göre uyguladığı birbirinden farklı metotlar tezimizin ana eksenini oluşturmakla birlikte diğer peygamberlerin Kur’an-ı Kerim’de altı çizilen veya onlara tavsiye edilen tebliğ metotları da mütemmim bir cüz olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Bu münasebetle Kur’an-ı Kerim’de ismi geçen peygamberlerin kendi kavimlerine uyguladıkları tebliğ metotları incelenmiş, bu metotlar elden geldiğince Hz. Peygamber’in uyguladığı metotlarla mukayese edilerek bir nevi güncellenmiştir. Ayrıca Hz. Peygamber’in mü’minlere dini öğretirken uyguladığı çeşitli metotlar “tebliğ” konusu içerisinde ele alınarak ana konuyla bütün hale getirilmiştir. Araştırmanın sonucunda her peygamberin hassaten Hz. Peygamber’in (s.a.v) İslam'ı ve tevhidi tebliğ ederken tek bir yol izlemedikleri ilahî yönlendirmelerle her insanı, her grubu veya her milleti ayrı ayrı değerlendirerek kendi sosyal gerçeklikleri içinde onlara uygun birçok metot geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectKur’an, İslam, Tebliğ, Tebliğci Özellikleri, Metoten_US
dc.titleTEBLİĞ ÂYETLERİ IŞIĞINDA KİŞİSEL VE SOSYAL TEBLİĞ METOTLARIen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
587844.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.