Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3743
Başlık: İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE VE GERİ DÖNÜŞÜM KONUSUNDAKİ TUTUMLARININ İNCELENMESİ: KAYAPINAR İLÇESİ (DİYARBAKIR) ÖRNEĞİ
Yazarlar: DEMİRCAN, ESRA
Anahtar kelimeler: Geri dönüşüm, plastik atıklar, çevre eğitimi
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu çalışmanın amacı; 2017-2018 yılı ikinci döneminde Diyarbakır ili Kayapınar ilçesinde öğrenim gören ilköğretim 4. sınıf ve ortaöğretim 6. sınıf öğrencilerinin çevre ve geri dönüşüm konusundaki tutumlarını belirlemektir. Ölçme aracı olarak bilgi, duygu ve davranış boyutlarından oluşan 5’li Likert tipi 59 maddelik “Çevre Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 20.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi) programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada öğrencilerin tutumları, "cinsiyet", "sınıf seviyesi", "anne ve babanın öğrenim düzeyi" ve "ailenin aylık gelir düzeyi" değişkenleri açısından incelenmiştir. Çevre Tutum Ölçeği’nin bazı boyutlarından alınan puanlar "cinsiyet", "sınıf seviyesi" ve "babanın öğrenim düzeyi" değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterirken; "ailenin aylık gelir düzeyi" ve "annenin öğrenim düzeyi" açısından anlamlı farklılıklar göstermemiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3743
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
593270.pdf1.59 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.